Komentuj! |
|
Ostatnie Artykuły |
|
Newsy- kategorie |
|
Informacje |
|
Użytkowników Online |
|
Gości Online: 8
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 417
Najnowszy Użytkownik: Barry
|
|
"Cichy Pit" z kadry Anastasiego. "Inni cieszą się za mnie" |
Komentarze |
|
dnia 12/02/2012
chodź Cichy, u nas będzie ci lepiej |
dnia 12/02/2012
Ja już dawno poznałem się na Nowakowskim. Jeszcze przed Pucharem Świata okrzyknąłem go wschodzącą gwiazdą światowej siatkówki czym wzbudziłem wesołość ludzi którzy na siatkówce się nie znają. Nowakowski wraz z królem bloku Pucharu Świata Marcinem Możdżonkiem w tej chwili już tworzą parę najlepszych środkowych świata. |
dnia 12/02/2012
realisto - nie żebym nie uwielbiała Pita, ALE dajmy mu jeszcze trochę szans na rozwój, a nie, że już jest najlepszy bo wciąż nie jest |
dnia 12/02/2012
Według Tomasza Swędrowskiego już jest. W każdym meczu powtarza 5 razy że nikt nie ma takiego zasięgu jak Nowakowski. I że jest to poziom nieosiągalny dla nikogo. |
dnia 12/02/2012
Co do rozwoju: rozważałem ostatnio, że Savani rozwinął się bardzo późno(ew. rozwijał się bardzo długo). Pamiętam, że jeszcze w 2008 roku(26 lat) nie miał miejsca w siodemce włoskiej, jego zagrywka była... hm, dziwna(taki podcinany plas często mu wychodził, bo sobie źle podrzucał). Atak również w jego wykonaniu był niepewny. Najbardziej rozwinął się chyba w wieku 27-28 lat Dlatego mimo że Bartman już teraz jest bardzo dobrym zawodnikiem, to wciąż wierzę, że będzie prezentował klasę światową.
PS. Mogłęm pomylić rok, w którym Savani grał "słabo", ale na pewno nie był w tym okresie młodym zawodnikiem. |
dnia 12/02/2012
realisto wybacz, ale Tomasz Swędrowski nie jest dla mnie wyznacznikiem, mam swój rozum i widzę, że Nowakowski ma jeszcze sporo przed sobą do zrobienia czego jemu i nam życzę, żeby zrobił.
Oczywiście atak to jego najmocniejsza strona i potrafi naprawdę sporo punktów uzbierac. |
dnia 12/02/2012
no i chyba blok i generalnie czytanie gry... ale jeszce wiele lat grania przed nim, więc powinno byc dobrze.
A co do różnego wieku osiągania bycia superowym - nasz Ruciak powrócił do kadry w wieku 26 lat i jak sie okazało jest najrówniej grającym zawodnikiem |
dnia 12/02/2012
Pewnie, że jeszcze się rozwinie i poprawi grę blokiem oraz przechodzące piłki. Ale już teraz z tymi brakami i tak jest najlepszy....a jak uważasz, że nie to czekam na nazwiska lepszych środkowych świata. Ja takich nie widzę. Podobno Muserski miał być najlepszy ale na razie straszy tylko wzrostem i wagą. |
dnia 12/02/2012
wiesz Pit jest moim ulubieńcem, ale takiego Plińskiego wciąż sportowo cenię wyżej (pomimo, że jego zachowanie na boisku mi sie nie podoba). Zresztą ten włoski "dziadek" też jest lepszy od Pita. |
dnia 12/02/2012
W każdym meczu powtarza 5 razy no Swędrowski ma tendencję powtarzania przekonan w które bardzo mono wierzy. Np. po słynnej akcji Kubiaka w Japonii, gdy później Michał pojawiał się na boisko, to Tomasz mówił: to jest człowiek stworzony do sportu. Natomiast o Michale Winiarskim zawsze mówi: cały Michał, patrzy po przekątnej, atakuje po prostej. i choć to irytuje, to chyba kazdy z nas ma takie swoje małe 'paranoje' |
dnia 12/02/2012
step |
dnia 12/02/2012
ale takiego Plińskiego wciąż sportowo cenię wyżej
Anastasi ma inne zdanie a z jego zdaniem chyba liczysz się bardziej niż ze zdaniem Swędrowskiego ? |
dnia 12/02/2012
no nie wydaje mi się, żeby miał inne zdanie, skoro przed sezonem reprezentacyjnym chciał z nim porozmawiac na temat jego występów w kadrze, a o młodych (czyli również o nowakowskim) że mają się cieszyc z powołania |
dnia 12/02/2012
Pełna zgoda z step by step.
Oglądając mecz komentowany przez Swędrowskiego niemal po każdej akcji można przewidzieć, co powie.
Zawodnik kiwa, przeciwnik podbija: Oj, za wysoka ta kiwka!
Zawodnik psuje serw przy wysokim prowadzeniu: Mógł sobie na to pozwolić.
Sprawdzanie challenge: Przypominam Państwu, że system challenge jest niezależny od naszych kamer.
Kuba Jarosz zdobywa punkt: Jarooooooooooosz!
Michał Kubiak nie zdobywa punktu; Jest to jednak zawodnik niezwykle waleczny, wszyscy pamiętamy jego obronę z Pucharu Świata.
Itede, itepe.
Niebotyczny zasięg Nowakowskiego faktycznie też wszedł do jego stałego repertuaru, ale chyba tylko realista traktuje to jako dowód czegokolwiek.
Umiejętności Piotrowi oczywiście nie odmawiam, ale zgadzam się z przedmówczyniami, że miano najlepszego środkowego świata jest trochę przedwczesne. |
dnia 12/02/2012
Sprawdzanie challenge: Przypominam Państwu, że system challenge jest niezależny od naszych kamer.
|
dnia 12/02/2012
W każdym meczu powtarza 5 razy że nikt nie ma takiego zasięgu jak Nowakowski. I że jest to poziom nieosiągalny dla nikogo.
Już abstrahując od tego, że to bardzo nudne i mnie osobiście denerwujące, to oczywiście jest to nieprawda. Bułgarzy chełpią się, że Todor Todorow "łapie" w ataku ponad 380 cm. Mikel Cardona - kubański środkowy, aktualnie grający w Serie A2, ponoć w najwyższej formie jako jedyny na świecie potrafił sięgnąć powyżej 400 cm! Podobnie tacy "wieżowcy" jak Dmitrij Muserskij czy Gustavo Bonatto, którym zasięg mierzy się na prawie 380 cm w ataku - ci także nie ustępują, jak nie przewyższają - Nowakowskiego. Już nie wspominając innych kubańskich środkowych, czy chociażby Lucasa czy Wołkowa. Podobne przykłady można mnożyć, zatem proponuję trochę dystansu... Zresztą - zasięg to nie wszystko. Todorow, pomimo rewelacyjnych parametrów w ataku, technicznie wydaje się całkiem surowy, przez co nie realizuje w pełni potencjału. Emanuele Birarellemu mierzy się niecałe 340 cm w ataku, jednak ten dzięki znakomitej technice użytkowej jest bardzo efektywny co widać po jego statystykach osiąganych w Trentino. Inna sprawa, że technicznie Nowakowskiemu nic nie można zarzucić.
Moim zdaniem nie da się wytypować najlepszego środkowego świata. Dlaczego? Bo gra na środku wymaga mniej wszechstronności niż np. gra na przyjęciu, także jest mniej czynników, wg których można porównywać konkretnych zawodników. A Piotrek, pomimo że świetny, to to nazywanie go najlepszym jest bardzo dużą przesadą. Między innymi dlatego, że tym najlepszym, jak Wołkow, Lucas, czy Muserskij, o dwie klasy ustępuje jeżeli chodzi o zagrywkę, a ciężko wskazać jego przewagę w innych elementach. To, że przy takim potencjale motorycznym Nowakowski zagrywa ledwie floatem, strasznie mnie dziwi... |
dnia 12/02/2012
mówiąc nieosiągalny dla nikogo ma sie na myśli raczej to, że nie da się go złapac blokiem, co jest raczej prawdą. A Tomasz zazwyczaj dodaje: to już jest ta najwyższa, światowa półka.
To, że przy takim potencjale motorycznym Nowakowski zagrywa ledwie floatem, strasznie mnie dziwi...
to się nie zmieni, jest na to zwyczajnie za późno. Nowakowski jest z czasów zmian piłki,kiedy te floty swoje robiły i trenował u Panasa, który kiedyś stwierdził (i tu pozdro dla bazina, który to przypomniał kiedyś tam): dobrze wykonany flot jest równie skuteczny co mocna zagrywka, więc po co się męczyc
niech już se zagrywa tym flotem jak musi, ale niech bedzie regularny. |
dnia 12/02/2012
Karotko, Wywód na temat zasięgów w ataku siatkarzy to oczywiście odpowiedź na tezę pt. 'nikt nie na zasięgu Nowakowskiego' |
dnia 12/02/2012
a czyli do realisty, nie do Swędrowskiego |
dnia 12/02/2012
Niekoniecznie, Grzyb nauczył się serwować stosunkowo późno. Kto wie, moze kiedys Piotr zacznie zagrywac w stylu Lukasa, ktory chociaz nie posiadł dobrej techniki wyrzucania piłki, to dzieki swojej motoryce potrafi trzepnąć jak z armaty i jest jednym z lepiej serwujących zawodnikow. |
dnia 12/02/2012
czy mi sie wydaje czy Grzyb nie serwował z wyskoku już wcześniej? a teraz wrócił? |
dnia 12/02/2012
Realista napisał że to slowa p. Tomasza, wierzę na słowo |
dnia 12/02/2012
Oczywiścię, że serwował |
dnia 12/02/2012
no tak myślałam. On nie z tych flotowych czasów |
dnia 12/02/2012
No i cóż z tego, że zagrywał? Widocznie potem mu nie szło, skoro tyle lat funkcjonował z floatem. A teraz na nowo się nauczył, co pokazuje, ze mozna. Byc moze Nowakowski tez gdzies tam w rozgrywkach szkolnych czy jak był kadetem posyłAŁ piłki z wyskoku...
Warto mieć nadzieję, chociaż jakby wycwiczył floata tak jak Lee, to tez nie bede narzekał. |
dnia 12/02/2012
ja myślę, że to masowe przerzucenie się na flota niektórych zawodników jest związane z tym, że był bum, kiedy sie mikase zmieniało i miało to sens. Poza tym częsc trenerów uważa te serwy za dużo pewniejsze. A Nowakowski nigdy nie serował z wyskoku i teraz zaczynanie trochę nie ma sensu. |
dnia 12/02/2012
Ktoś kojarzy jak Możdżon walił z wyskoku zagrywkę?! |
dnia 12/02/2012
Dobrze, ze przypomniales, misiu
Wyglądał, jakby chciał walnąć kloca w biegu, gdy wykonywał do niej nabieg
Mozna sie nieźle posmiac |
dnia 12/02/2012
Zgadza się, Grzyb jeszcze z AZS Olsztyn serwował z wyskoku bardzo często, choć nie tak regularnie jak obecnie.
Możdzonek również w AZS Olsztyn serwował z wyskoku, ale sporadycznie od czasu do czasu. |
dnia 12/02/2012
Dużo zależy od trenerów, na jakich delikwenci trafiali. Taki Hain na przykład mówił niedawno, że zawsze chciał zagrywać z wyskoku, ale trenerzy mu odradzali
misiek, ja pamiętam nawet asa Możdżona z wyskoku w Pekinie! |
dnia 12/02/2012
Właśnie myślałem o Pekinie, kurcze jak sobie przypomnę Nadchodzi Londyn, czyżby "big return"? |
dnia 13/02/2012
Nowakowski wraz z królem bloku Pucharu Świata Marcinem Możdżonkiem w tej chwili już tworzą parę najlepszych środkowych świata.
Jeszcze o tym chciałem, a zapomniałem...
Przeglądnąłem statystyki z meczów reprezentacji Polski z Pucharu Świata i potwierdzają one moją obserwację, że z całym szacunkiem, ale Marcin w Tokio królował tylko nad średnimi ekipami. Wyjątkiem jest mecz z Rosją, gdzie Możdżonek zdobył aż 5 punktów blokiem, ale przecież tam przez dwie partie oglądaliśmy rezerwowy skład Rosjan, a większość z tych bloków Marcin jak dobrze pamiętam zdobył właśnie w dwóch ostatnich setach.
A tak to w spotkaniach z Włochami, Brazylią, Kubą czy Argentyną (która wprawdzie wysokiego miejsca na turnieju nie zajęła, niemniej z nami zaprezentowała się świetnie) Marcin był na środku siatki swoistym figurantem, w przeciągu 17 setów w meczach z tymi rywalami zdobywając ledwie ... 6 punktów blokiem, co daje średnią bloku/set trzykrotnie niższą, niż ta osiągnięta w meczach z pozostałymi przeciwnikami. |
dnia 13/02/2012
w Tokio... w Japonii |
dnia 13/02/2012
W moim prywatnym rankingu Drugi jest Pliński.
Brazylijscy środkowi mają niesamowitą(jak przystało na tą nację) technikę użytkową, a przy tym imponują dynamiką i siłą. Lucas, Sidao i wciąż Gustavo górują nad Plińskim zdecydowanie. |
dnia 13/02/2012
Nowakowski wraz z królem bloku Pucharu Świata Marcinem Możdżonkiem w tej chwili już tworzą parę najlepszych środkowych świata.
"Parę najlepszych środkowych świata" czy może raczej najlepszą parę środkowych świata? |
dnia 13/02/2012
Pliński ma chyba najlepszą zagrywkę z naszych środkowych, zdecydowanie najbardziej różnorodną. Nie ma problemy z przechodzącymi i wystawami. Czyli to co czyni środkowym klasowym zawodnikiem ma. Ja wcale jakoś tych brazylijskich środkowych wysoko bym nie stawiała, ale nie znam się może. |
dnia 13/02/2012
"Parę najlepszych środkowych świata" czy może raczej najlepszą parę środkowych świata?
Nie są chyba ani tym, ani tym
Natomiast para Pliński-Nowak wyglądałaby ciekawie. |
dnia 13/02/2012
Nowak w sensie Nowakowski, nie chciało mi się pisać to teraz muszę cały post wyjaśniający wklepać |
dnia 13/02/2012
Kto wie, moze kiedys Piotr zacznie zagrywac w stylu Lukasa, ktory chociaz nie posiadł dobrej techniki wyrzucania piłki, to dzieki swojej motoryce potrafi trzepnąć jak z armaty i jest jednym z lepiej serwujących zawodnikow.
To właśnie charakterystyczny niski podrzut, z krótkim nabiegiem był w wypadku Brazylijczyka w dużej mierze kluczem do ogólnie rozumianej skuteczności jego zagrywki na którą składały się regularność- im wyższy podrzut tym generalnie łatwiej o niedokładność oraz siła uderzenia- sposób prowadzenia ręki w ataku przez Lucasa (bardzo elastyczny, daleko zza pleców i blisko głowy) nie pasował do wysokiego podrzutu a la Kazijski czy Zajcew i zapewne próby takowego kończyłoby się pudłem.
Piszę w czasie przeszłym, bo najlepszą jakość zagrywki prezentował póki co w roku 2009, a więc gdy tak naprawdę pojawił się w kadrze, i jak na razie takiej dobrej dyspozycji w polu serwisowym nie wrócił. Pamiętamy, że w tamtym okresie za każdym razem gdy pojawiał się w polu serwisowym przyjmujący mieli nie lada problem. Podobnie jest zresztą z Kubiakiem, który w Padvie nauczył się serwować z kapitalną regularnością, poprzez wyrobienie automatyzmu podrzutu, który za każdym razem wyglądał tak samo. Niestety po sezonie w Warszawie stracił tą regularność gdzieś w trakcie kadry, co jednak podobnie jak w przypadku Lucasa można wytłumaczyć tym, że zwyczajnie poprzez narastające obciążenia poczuł prawdziwe zmęczenie, na którym już nie wszystko wychodzi tak jak się tego chce, szczególnie w tak wymagającym elemencie jak zagrywka. Obecnie najregularniejszym siatkarzem w polu zagrywki biorąc pod uwagę jej agresywność jest Juantorena. Oczywiście można to tłumaczyć wrodzonym talentem kubańczyka, motoryką, ale tłumaczyć to wręcz trzeba właśnie niesamowicie nawykowym i za każdym razem identycznie wyglądającym podrzutem piłki- co ciekawe podobnego w kwestii techniki wykonania do podrzutu prezentowanego przez wyżej wspomnianego brazylijskiego środkowego (stosunkowo krótki nabieg, niski podrzut i stawianie nogi już w trakcie wyrzucania piłki). |
dnia 13/02/2012
Mnie natomiast zawsze rozwala (w sensie pozytywnym) automatyzm Denisa, ale nie w podrzucie, tylko w nabiegu. |
dnia 14/02/2012
Oglądając mecz komentowany przez Swędrowskiego niemal po każdej akcji można przewidzieć, co powie.
Zawodnik kiwa, przeciwnik podbija: Oj, za wysoka ta kiwka!
Zawodnik psuje serw przy wysokim prowadzeniu: Mógł sobie na to pozwolić.
Sprawdzanie challenge: Przypominam Państwu, że system challenge jest niezależny od naszych kamer.
Kuba Jarosz zdobywa punkt: Jarooooooooooosz!
Michał Kubiak nie zdobywa punktu; Jest to jednak zawodnik niezwykle waleczny, wszyscy pamiętamy jego obronę z Pucharu Świata.
Itede, itepe.
Niebotyczny zasięg Nowakowskiego faktycznie też wszedł do jego stałego repertuaru, ale chyba tylko realista traktuje to jako dowód czegokolwiek.
Umiejętności Piotrowi oczywiście nie odmawiam, ale zgadzam się z przedmówczyniami, że miano najlepszego środkowego świata jest trochę przedwczesne.
Ja to zawsze powtarzam i mnie kiedyś o mało nie zabito za to stwierdzenie na tej stronie |
dnia 14/02/2012
Ja to zawsze powtarzam i mnie kiedyś o mało nie zabito za to stwierdzenie na tej stronie
now Ty powiedziałaś, że Pit się nie rozwija od trzech lat |
dnia 14/02/2012
Ja jednak kocham Sidao i dla mnie on zawsze bedzie najlepszym na swiecie |
|
Dodaj komentarz |
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
|
. . |
|
|
Logowanie |
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
- |
|
Shoutbox |
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|