Komentuj! |
|
Ostatnie Artykuły |
|
Newsy- kategorie |
|
Informacje |
|
Użytkowników Online |
|
Gości Online: 9
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 417
Najnowszy Użytkownik: Barry
|
|
Pomóżmy nowemu trenerowi.. |
Polska Rep. Kobiet .
na kazdej pozycji jest 2-3 bardzo wartościowe zawodniczki, mamy jedyny problem z zawodniczkami mlodymi przyjmujacymi ktore nie atakuja tej ligi ...trzeba by rozejrzec sie w nizszych kategoriach wiekowych..
To z konferencji prasowej po podpisaniu umowy..
To może My coś podpowiemy trenerowi, który ( chociaz ogladał OL - jak twierdzi ) - ma problemy z przyjmującymi i to młodymi..kurcze, a ja durny martwię się o rozegranie i atak.
Atak
Kaczor, Zaroślińska, Konieczna, Piątek, Czyżnielewska
Przyjecie
Werblińska, Jagieło, Pyziołek, Ściurka, Grejman, Kuligowska, Rosner, Kruk, Kurnikowska, Kaczorowska, Skowrońska E., Chmiel, Mucha
Środek
Pycia, Skorupa M., Gajgał-Anioł, Sikorska, Bednarek-Kasza, Wojtowicz, Łukasik, Liniarska ( kontuzja), Tokarska, Dziękiewcz, Jóźwicka, Pelc
Libero
Zenik, Kuehn-Jarek, Medyńska, Sawicka, Wysocka, Durajczyk, Maj, Strasz
Rozegranie
Wołosz, Kajzer, Bełcik, i mozna sie zalamac co dalej
Pomocy !
z wypowiedzi niżej widać, ze wkradło się nieporozumienie: to lista wg statystyk z OL a NIE MÓJ skład
| ksdani dnia 26/04/2013 ·
211395 Komentarzy · 4642 Czytań
·
|
|
Komentarze |
|
dnia 26/04/2013
Ja bym dodał do tego grona jeszcze Mieszałę wówczas było by git. |
dnia 26/04/2013
dla mnie to cożeś wypocił jest nie do przyjęcia |
dnia 26/04/2013
Ja gdzieś dawałem swój szeroki skład, również z zagranicznymi. O paru nazwiskach zapomniałem a parę celowo pominąłem.
Co do tego co tutaj widzę to wygląda to mniej więcej tak.
Na ataku zgadzam się z Kaczor, Zaroślińską i Czyżnielewską, choć nie miała udanego za bardzo sezonu (na pewno słabszy niż poprzednio, poznali ją bardziej i miała tym samym trudniej), ale jest młoda i na zachętę można powołać. Niech popracuje i się wzmocni fizycznie! Mam wrażenie, że Gąsior jeśli chodzi i przygotowanie fizyczne to wykonuje tam średnią robotę. Rozumiem, że młodym nie można dać dźwigać ciężarów nie wiadomo jakich, ale mimo wszystko fizycznie to ani Grejman ani Czyżnielewska, Głaz, Sosnowska, Krzywicka nie prezentują się olśniewająco. Mucha już lepiej, ale zupełnie inną ma posturę. Żadnej Piątek. Z czym do ludzi? 180 w kapeluszu, sylwetka też pozostawia wiele do życzenia. Ani ona młoda, ani dobra wystarczająco by dostać powołanie. O Koniecznej zapomniałem sam, ale ona powinna dostać powołanie jako przyjmująca jak wgl. W związku z tym do tego składu, czyli Kaczor, Zaroślińska, Czyżnielewska i Konieczna (przyjęcie/atak) dodaję Kowalińską i KSD zagraniczną.
Przyjęcie: ABW to wiadomo, choć jeśli będzie na kadrze to raczej nie od początku przygotowań. Co do kolejnych na liście to Jagieło odpada. Zakończyła karierę reprezentacyjną. O Pyziołek zapomniałem sam, ale mogłaby dostać powołanie ewentualnie. Ściurka zdecydowanie nie. Nie ma za co dostać powołania Grejman wiadomo, że tak. Kuligowska, Rosner - obie nie najmłodsze, Jadzia to gra jeszcze, ale Milena grzeje ławę. Kadra dla nich to już historia. Kruk też nie pokazała w tym sezonie nic. Obowiązkowo do zrzucenia w jej przypadku jakieś 10 kg. O ile w tym 2011 to miała dobry sezon i mogła być w tej kadrze to ten ma słaby. Kurnikowska, Kaczorowska, Skowrońska - zgadzam się. Chmiel, Mucha - ich nie widzę, bo za co? Mucha zagrała parę meczy, a Chmiel miała udane ze 2-3 mecze na przyjęciu, w pozostałych to grała na środku czy gdzieś tam. Także jak na moje: ABW, Pyziołek, Grejman, Kurnikowska, Kaczorowska, Skowrońska E., Kasprzak, Sieczka, Łyszkiewicz, Polak plus Wójcik i jak już tak idziemy w młode to Damaske. Na dokładkę zagraniczna Kosek.
Ze środka. Pycia jeśli by chciała to proszę bardzo. Nie pogniewałbym się, zwłaszcza, że na środku mizeria jest. Skorupa to nie ten poziom. Nie przesadzajmy . Anioł jeśli mus wielki, ale ja bym jej nie brał. Sikorska może być, ABK - wiadomo (ale kolana, więc raczej ten sezon reprezentacyjny bez niej). Wojtowicz za brak zagrywki mówię NIE. Łukasik proszę bardzo. Tokarska też. Lena zakończyła karierę, gdyby zmieniła zdanie to zapraszam. Jóżwicka? Wtf? Nigdy w życiu. Pelc jeszcze ujdzie. Od siebie dodaję Martałek, Kąkolewską z juniorek, Efimienko i Okuniewską. Zostaje zatem: Pycia, Gajgał (?), Sikorska, ABK, Łukasik, Tokarska, Dziękiewicz, Pelc, Martałek, Efimienko, Kąkolewska, Okuniewska.
Libero - Zenik jeśli mus, ale mus nie ma. Jarek? Po co? Nie ten poziom. Niech lepiej ma wakacje. Medyńska zdecydowanie. Sawicka jeśli chce to też proszę bardzo. Wysocka bez szału, Durajczyk też obniżyła loty. Maj i Strasz to wiadomo. Zatem zostają Zenik, Medyńska, Sawicka, Maj, Strasz.
A na rozegraniu to Wołosz i owszem. Jeśli chodzi o Kajzer to nie ma za co jej powoływać, chyba tylko za wiek i wzrost można. Bełcik też bym nie brał. Jak już koniecznie trzeba będzie znaleźć te 4-5 to Kajzer niech po naukę będzie, Wołosz, Skorupa, Radecka i zaprosiłbym Kaczmar. Nie ma kogo innego w sumie. |
dnia 26/04/2013
Mowimy o reprezentacji czyli zawodniczki powinny byc klasy miedzynarodowej czyli przynajmniej europejskiej jesli nie swiatowej.
mamy 4 grajace w klubach zagranicznych.
Bera- nie widac zeby sie jakos specjalnie rozwinela bo gra malo, zwykle puchary a w lidze ine wchodzi.
KSD - owszem, zdobyla kolejne wyroznienie najlepszej atakujacej chinskiej ligi ale po kontuzji przed sezonenm nie grala tak jak potrafi..moze pewien wplyw mial dosc slaby sklad ekipy.
Obie sypczki i Kaska i Milena mialy dobry sezon chociaz z malymi wpadkami. Szczegolnie Milena poszla do przodu ( przestoje typu - 10x w to samo miejsce jeszcze sie zdarzaly ale juz o wiele rzadziej).
Co nam pokazaly "krajowki"?
ABW - odkad jest w mineralnych to juz nie ta dziewczyna. Miewa bdb mecze ale i mieszanke mlodych ( jak skuteczny atak to lezy przyjecie i odwrotnie)..w dodatku ma sie leczyc po lidze i nie wiadomo ile to potrwa i czy i kiedy moze dolaczyc do kadry.
Maj- Strasz - no tutaj mamy spokoj..chociaz TU - chociaz nad przyjeciem obie musza jeszcze popracowac ale jak bronia..cos wspanialego
No to kto jeszcze prezentuje odpowiedni poziom?
Ela Skowronska ma swietne spotkania kiedy to ciagnie zespol, Sczurek podobnie a i Pyziolek...tylko miec dwie niskie przyjmujac w wyjsciowce to na repre na ME i na 4/5 miejsce. Lepsza Grejman ale wg. trenera chyba nie istnieje. Oj Makos - poleciales po bandzie z mlodymi przymujacymi ..musisz szukac? ..Grejman, Wojcik, Mucha, Głaz, Grajber, Damaske, Kurnikowska, Chmiel..i to jeszcze nie wszystkie..wyslac liste 10-15?
Poziom swiatowy srodkowych..hmmm, sry ale nie widze.
Poziom europejski oki - jesli jest w formie to Kasza( tylko za przechodzace i obrone mozna czasem miec ochote..)
To tyle ale mamy sporo talentow czekajacych na kopniaka do przodu bo mozliwosci Wojtowicz czy Tokarska maja bardzo duze tylko doszlifowac to wszystko no i nauczyc serwowac ta pierwsza. Tuz za nim a czasem i przed 2 odkrycia sezonu- Sikorska i Lukasik. Pierwsza to absolutny czuj bloku, dobry serwis i gra w obronie, druga to serwis, spryt i spoko pod siatka ( to dalao granie przez wiekszosc sezonu w 7)j, obrona - blok juz dobry ale jeszcze sporo pracy jak i paluszki zeby podwojnych nie bylo .
troszke niedospany jestem to pewnie o kilku dziewczynach zapomnialem ale zeby juz ine marudzic jak pewna mloda przymujaca zwana czasem maruda a czasem Muszką to podam swoja repre - sklad szeroki.
rozegranie: Skorupa, Radecka, Kajzer, Wolosz, Gajewska
atak: Skowronska- Dolata, Konieczna, Czyznielewska, Smarzek
przyjecie: ABW?, Jagielo, Grejman, Wojcik, Skowronska E., Glaz, Damaske, Mucha, Kurnikowska, Chmiel, Grajber
srodek: Okuniewska, Pycia, Sikorska, Lukasik, Kakolewska, Tokarska, Bednarek-Kasza
libero: Maj, Strasz, Medynska
jak widac na kazdej pozycji sa doswiadczone zeby mlode mialy sie od kogo uczyc no i zeby jednak jakies wyniki ta repra miala.
najlepsze sa mieszanki...wybuchowe |
dnia 26/04/2013
Pyziołek, Ściurka, Kuligowska, Rosner, Kruk
NIE |
dnia 26/04/2013
Hubertus: wyjasnienie masz dopisane na dole newsa .
tu tez dopisze bo jak widac ine czytacie:
to niemal kolejno "wyliczne" ze strrony Orlenligi ze staystyk.
Najlepsze w przyjeciu, ataku, bloku...DOCIERA? |
dnia 26/04/2013
to niemal kolejno "wyliczne" ze strrony Orlenkigi ze staystyk
np. Pelc
27 blok, ok. 15 w ataku ze środkowych (44%)
np. Łukasik
21 blok, 35% atak (tylko Józwicka w całej lidze ma słabszy atak ze środkowych)
np. Jóźwicka
7 blok, ostatnia ze środkowych w ataku (31%)
O jakie statystyki chodzi? |
dnia 26/04/2013
Ks, Makowski mówi, że te przyjmujące nie atakują tej ligi co znaczy, że albo nie grają w składzie, albo jak grają to żadnych kokosów. I co tu dużo mówić, ale to prawda. Jedyne młode przyjmujące, które pograły i zasłużyły w jakimś stopniu na powołanie to Grejman, Kurnikowska i ewentualnie jeszcze Łyszkiewicz. Żadna inna z OrlenLigi na przyjęciu, młoda się nie pokazała. |
dnia 26/04/2013
bobaas: a jakie dostaly szanse, a jakie graly nawet jesli byly lepsze niz 7?
W Ol moze oprocz Popika to trenerzy traktuja mlode jako ostatecznosc i nawet nie widza, ze sie osmieszaja.
Wchdzi zawodniczjka na zmiane - atakujaca- dostaje 8 pilek - sa to rozne wystawy z czego 4 ciezkie - konczy 4, dodaje blok i asa..schodzi i juz nie pokazuje sie do konca meczu. gra podstawowa- skutecznosc ok 30%, 1 blok w 3 setach...mecz przegrany.
To jest NORMA w OL
palac bydgoszcz - porownaj wyniki kiedy z koniecznosci graly mlode i kiedy wrocily zagraniczne - nie patrz na % poszczegolnych zawodniczek ( bo kilkanscie % skutecznosci Liliom ciezko przebic) tylko na duze punkty zdobyte przez zespol.
Co bydgoszcz ugrala od powrotu do skladu martinez i Liliom - NIC
a co stracila? - mozliwosc zgrania i ograina pary Mucha- Grejman ( jak ine rozumiesz..sprawdz efektywnosc przyjecia marudy - zdziwsz sie jaka wysoka i to mimo, ze traba zwykle 2 pierwsze przyjmuje zle ). Mucha jest lepsza od Kolety w przyjeciu i kopa tez ma lepszego. Obie sa utalentowane ale nie tylko od nich zalezy jak potocza sie ich kariery.
Tekst o atakowaniu OL przez mlode swiadczy o braku wiedzy o realiach ligi i klubow.
...
WOA: robilem dosc szybko z braku czasu co pewnie widac w calym newsie i pewnie sa i pomylki ale to mial byc tylko "impuls" do dyskusji i miejsca nie sa wazne - szukamy tych 2/3 bdb na KAZDEJ pozycji - ja nie znalazlem. O to chodzi a nie o dupe..le
Odlicz wszystkie zagraniczne, te z innych pozycji...i wymien.. |
dnia 26/04/2013
zamiast kolacji: szanse na prawdziwe granie bez czekania az ja zdejma dostaly:
Sikorska - jak sie rozkrecila grala lepiej niz Pycia.
Grejman - trzeba cos udowadniac?
Kurnikowska i reszta mlodych z AZS - trzeba cos udowadniac?
Lukasik: trzeba cos udowadniac?
Zuza i Pati - sezon szarpany ale nie stracony.
a dopisze a co tam: Sikorska zaczela prawdziwe granie od 2 kolejki 3 sety i miala 0 blokow czyli troszke dziewczyne nerwy zjadly a co pozniej?
kolejka 3 -5 setow - 8 blokow
k.4 - 3s - 3 bl
k.5 - 5s - 5bl
k. 6 - 4s - 5bl
k. 7 - 5s - 5bl
k. 8 - 3s - 2 bl
----------------
28 setow - 28 blokow - blok na set 1,0 ( ocw mecz z 0 blokow liczony )
----------------
1 Wilson Makare środkowy Impel Wroclaw - blok na set 1,0
=============
i wrocila Dominika i po wychodzeniu Sikorilli w "7" ... i gdzie tu sens?
i inech ktos powie, ze taka dziewczyna nie powinna wejsc do szerokiej kadry..
|
dnia 27/04/2013
ksdani
Gdyby brać pod uwagę statystyki, to kadra z Orlen Ligi mogłaby wyglądać następująco (z wyjątkiem rozgrywających, bo statystyk dla tej pozycji nie ma)
ATAK:
Joanna Kaczor (41%, 0,4 blok, 0,3 serwis)
Katarzyna Zaroślińska (41%, 0,5 blok, 0,2 serwis)
PRZYJĘCIE
Anna Werblińska (41% atak, 36% przyjęcie, 0,3 blok, 0,3 serwis)
Ela Skowrońska (39% atak, 27% przyjęcie, 0,3 blok, 0,1 serwis)
Kinga Kasprzak (39% atak, 27% przyjęcie, 0,2 blok, 0,3 serwis)
Emilia Mucha (32% atak, 35% przyjęcie, 0,1 blok, 0,0 serwis)
ŚRODEK
Agnieszka Bednarek (50% atak, 0,8 blok, 0,4 serwis)
Małgorzata Lis (50% atak, 0,8 blok, 0,1 serwis)
Katarzyna Gajgał (51% , 0,9 blok, 0,1 serwis)
LIBERO
Paulina Maj (41%) |
dnia 27/04/2013
Uzupełniając skład:
Katarzyna Konieczna (39% atak, 0,2 blok, 0,5 serwis)
Klaudia Kaczorowska (33% atak, 33% przyjęcie, 0,3, blok, 0,3, serwis)
Gabriela Wojtowicz (52%, 0,8 blok, 0,0 serwis)
Anna Grejman (37% atak, 35% przyjęcie, 0,3 blok, 0,3 serwis)
A z rozgrywających: Asia Wołosz, ale podanie kolejnej z OL powoduje lekkie zakłopotanie , a nie patrząc na statystyki:libero Krystyna Strasz/Mariola Zenik/Agata Sawicka.
Do tego, gdy dodamy: Kasię Skowrońska, Berenikę Okuniewską, Karolinę Kosek, Kasię Skorupę, czy Milenę Sadurek oraz zapewne 3/4 niespodzianki sztabu trenerskiego, w tym z 2 bardzo młode utalentowane, to wybór nabiera jaśniejszych barw. Bierzemy poprawke, że jest to rok poolimpijski, więc kolejne dwie młode ogrywane muszą być koniecznie blisko kadry , i kolejna poprawka - kontuzje, więc z pięć może odpaść , ale na końcu minimum 15 powinno zostać, jest dobrze |
dnia 27/04/2013
Jakby nie patrzeć - największa radość jest na przyjęciu |
dnia 27/04/2013
Analizując pobieżnie kalendarz tegorocznych rozgrywek wydaje mnie się, że ciężko będzie o dołączenie do seniorskiej kadry młodszych roczników. Kadetki mają przed sobą MŚ w Tajlandii , które skończą się początkiem sierpnia i pewnie do tego czasu trener Kosatka nie będzie chciał wysyłać dziewczyny do seniorek. Podobnie wygląda sprawa z juniorkami tylko one akurat w ich przypadku istnieje prawdopodobieństwo porażki w kwalifikacjach i wtedy byłyby wolne od końca maja. Nie wiem jak wyglądałaby organizacyjnie i szkoleniowo możliwość połączenia przygotowań wszystkich reprezentacji w jednym miejscu ale mogłoby to być ciekawe rozwiązanie likwidujące w znacznej części "kalendarzowe" problemy. |
dnia 27/04/2013
WOA: no wlasnie, to WY macie podawac swoje propozycje lub/ i domyslac sie kogo mial trener na mysli mowiac o tych 2-3 dobrych i bardzo dobrych na kazda pozycje.
Ja za durny jestem i w OL nie znalazelm tyle bdb i dla tego podalem liste ogola zeby hmm..kazdy widzial jaki ten wybor jest. WOA - nie ma znaczenia czy jest 20 czy 27 w ranku tylko czy TY bys TĄ powolal do repry.
Natomiast co do samych statystyk to % skutecznosci w duzej mierze zalezy od jakosc gry rozgrywajacych. Szczegolnie u srodkowych to jest wrecz dramat.
Wiesz, ze w pierwszym meczu Lalek - 2 srodkowe mialy 0 ( zero skutecznosci) a jedna bodaj 17% bo jedna pilke skonczyla?
Z tego powodu jesli juz wybierac na podstawie statow to u srodkowych liczy sie blok i serwis oraz ocena jak bronia i zachowuja sie przy pilkach sytuacyjnych.
U przyjmujacych glownie liczy sie przyjecie ( tak 60% oceny) pozniej atak i serwis oraz gra w obronie..itd,
Bardzo wazna jaest gra w polu, sposob poruszania sie, wspolpracy z innymi zawodniczkami w defnesywie i ofensywie.
Dla tego ja nie "powolam" Karoliny Kosek bo tak jak ta sympatyczna dziewczyna potrafi wlazic w parade to ... zreszta z tego powodu nie ma w moim skladzie Kaczor i dlugo sie zastanawialem na Pycia. No ale przypomnialem sobie wystepy Julki i jej zachowania pod siatka i Sylwia dostala szanse .
No to dalej czekam bo nie mam odpowiedzi kogo mial Makowski na mysli. |
dnia 27/04/2013
Zawsze można dodawać kolejne nazwiska np. Maja Tokarska itd, ale problemy są inne i bardziej złożone.
Jak te siatkarki wypadną w GP na tle siatkarek z Rosji, Brazylii, Chin, Japonii, Serbii czy USA?
Czy podniosą swój poziom na zgrupowaniu? Czy cześć zagra sezony życia? Czy dojdą do maksymalnej formy? Czy zdążą się zgrać? Czy nie wybuchną nieporozumienia? Kto będzie chciał grać w kadrze? Jak mamy co turniej i sezon zmieniać skład, koncepcje i trenerów, to wszystko jest bez sensu.
Makowski debituje jako trener kadry, a trener Kosmol ma mu pomagać. To jest trochę na zasadzie chybił-trafił, może się uda, może się nie uda. U siatkarzy Boski I/Boski II i zawodnicy mają zapewniony światowy poziom na każdej płaszczyźnie. Anastasi tak wpłynął na zawodników, że ich kontuzje omijają, przestali być zmęczeni siatkówką i czerpią radość z gry w kadrze, a jeszcze kilka sezonów temu 1/4 zawodników była wykończona graniem w siatkówkę i potrzebowała odpoczynku. Trenerzy siatkarek często tak wpływają na zawodniczki, że reakcja jest odwrotna.
Sporo zależy czy z systemu polskiego - najważniejsze są ME, przejdziemy na system amerykański - najważniejsze są IO. Już eksperci sygnalizują, że należy odpuścić GP, bo za kilka dni będą ME. To zróbcie raz jak klasowy zespół - najważniejsze jest FF GP i wygranie medalu. To będzie wydarzenie o którym siatkarski świat napisze. Jak zdobędziecie medal GP i przyjedziecie na ME w pełni formy, wiary i naładowani emocjami, rozbijecie każdego i wygracie kolejny medal, tym razem ME. Polscy siatkarze zrobią wtedy oczy i zapytaja - jak to zrobiliście, bo u nas jak na IO
Atakująca w lidze 41% to w kadrze tak 37% , a środkowa 50%, to tak 45% . O 15 % często skuteczność spada. Rewelacyjnie, to nie wygląda. To jest kilka procent, ale to daje jeden punkt tu, drugi tam, jeden bład tu, drugi tam i przy równych setach i meczu, to jest po setach i po meczu.
W porównaniu z trenerem Bonittą robimy sporo więcej błędów. Chcąc wygrywać mecze, to w róznych elementach musimy być nad, a najczęsciej jsteśmy pod. Czym to nadrabiać?
Można pisać i pisać , ale na koniec napiszę - pogoda dzisiaj się sknociła |
dnia 27/04/2013
Domnak, kadetki owszem w tym sezonie odpadają i nie ma co sobie nimi głowy zawracać, ale juniorki nawet jeśli na MŚJ zagrają to one kończą się z początkiem lipca. Także mogą spokojnie przyjechać na zgrupowanie. |
dnia 27/04/2013
Ks ty nie powołasz Kosę, ale powołujesz za to Głaz, Muchę czy Chmiel co jest jednym wielkim wtf. |
dnia 27/04/2013
umówmy się, że powołanie kadetek do seniorskiej kadry nie jest... koniecznością. |
dnia 27/04/2013
bobaas: bo z Kosek zlota na IO nie zdobede ani w tych za 4 lata ani w tych za 8 a z Glaz, Mucha czy Chmiel..kto wie jak beda grac za kilka lat - wszystkie sa utalentowane i co z nich "wyrosnie:" to sie dopiero okaze.
Sry ale Twoj sposob podejscia do repry to zgoda na sredniactwo a ja chce wiecej. Skoro nie mamy teraz doswiadczonych przyjmujacych wysokiej klasy miedzynarodowej to o czym wogle piszesz?
Podaj swoj sklad i uzsadnij wybor a nie zajmujesz sie moja kadra.
Podaj lepsze przyjmujace, atakujace itd. i to nie tylko na dzisiaj ale z 4- letnia perspektywa.. .
17 letnia Gabi byla powolana przaz Ze do repry na ubiegloroczne wgp - mowi Ci to cos- ups nie mowi.
Tak wyglada rozowa ze sciana. |
dnia 27/04/2013
Tak wygląda rozmowa z Tobą. Tylko i wyłącznie co bierzesz pod uwagę to wiek i nic więcej. Wszystko co młode jest takie cudowne a gra piach i nie może się przebić do składu w takiej Bydgoszczy. Na prawdę nie rób z siebie mądrzejszego niż Gąsior czy inni trenerzy. Nie przez przypadek to on, Kosmol czy jakiś tam Zawiercz czy Luks jest trenerem w Pile czy Grabowski w Sopocie i wiedzą lepiej kto ma grać i kto jest lepszy. |
dnia 27/04/2013
A u nas była powołana 17 letnia Kąkolewska na WGP i pograła więcej niż ta Gabi i mówi Ci to coś? |
dnia 27/04/2013
Na kadrę to trzeba zasłużyć sobie a nie dostać powołanie za sam wiek. Pogra w klubie to możemy o czymś rozmawiać, a nie gra więc na tym koniec tematu. 1 czy 2 można tak wziąć, ale nie 10 czy 15. |
dnia 27/04/2013
@karotka - tu nawet nie chodzi o sam fakt powołania do kadry 17 letnich dziewczyn ( w sensie do meczowego zestawienia) tylko o danie im możliwości potrenowania ze KSD, Werblińska czy innymi idolkami, które mogą dać dodatkowy impuls do rozwoju. |
dnia 27/04/2013
dommak ja to rozumiem i uważam, że wielu młodym powołanie nie zaszkodzi - pytanie czy pomoże kadrze, bo na zgrupowaniu nie może być 40 zawodniczek, bo liczy się ilość powtórzeń itd.... Kadetki mają swoje turnieje, niech na nich powalczą bo jest o co i szanse mają. To samo juniorki - niech wywalczą awans na MŚ, bo warto o niego walczyć. I niech wywalczą medal bo też mają takie możliwości.
W seniorkach i tak będzie dużo debiutantek - żeby wystarczyło nauczycielek, bo jeśli Kaszy nie będzie, Werblińskiej też może zabraknąć... |
dnia 27/04/2013
Co do powoływania bardzo młodych już do grania to moim zdaniem na dzisiaj z grających w Orlen Lidze do szerokiego składu powołałbym jedynie Anne Grejman , Ole Sikorską (ma dziewczyna niesamowite czucie bloku) i Justynę Łukasik za zagrywkę.Nie wiem jak wygląda sprawa Oli Wójcik bo nigdy dziewczyny nie widziałem w akcji. Inne dziewczyny owszem zasługują na poświecenie im uwagi ale w obecnej chwili nie byłyby w stanie nic kadrze dać, a i samo stanie w kwadracie jeszcze nikomu się nie przysłużyło.Zresztą znaczna część z młodzieży będzie mieć w tym roku Uniwersjadę i na tym pewnie będzie zwrócona ich uwaga. |
dnia 27/04/2013
Z przyjmującymi jest taka sytuacja, a nie inna, więc trzeba powoływać jak najwięcej nie patrząc raczej ani na wiek ani na obecny stan. Z drugiej strony z najmłodszymi na zgrupowaniu bym nie przesadzał, bo to może dać nieoczekiwane rezultaty, niekoniecznie pozytywne. Nie jesteśmy drugą Kubą i nasza szesnastolatka nie zdobędzie najprawdopodobniej nagrody indywidualnej na MŚ. Najlepiej przyjęciu sprzyjają klimaty włosko-brazylijsko-ajzatyckie, a my od jakiegoś czasu jesteśmy w innej strefie klimatycznej, więc są chyba małe szanse, że coś się zmieni. Jak przez tyle lat nic nie drgnęło, to teraz pewnie też nic nie bumnie, ale chyba nie będziemy grać na trzy atakujące, czyli szybko, kombinacyjnie, bez przyjęcia |
dnia 27/04/2013
Okuniewska też podobno ma jakieś kłopoty zdrowotne, także nie zdziwiłbym się gdyby na tej pozycji któraś z młodych wskoczyłaby do szóstki z braku laku. Bo poza Kaszą i Okuniewską nie mamy środkowych na europejskim poziomie, a nie wiem czy dalsze inwestowanie w Efimienko czy Wójtowicz ma jeszcze sens. |
dnia 27/04/2013
Tylko i wyłącznie co bierzesz pod uwagę to wiek i nic więcej.
A u nas była powołana 17 letnia Kąkolewska na WGP i pograła więcej niż ta Gabi i mówi Ci to coś?
haha i u mie Kakolewska jest a Ty przeczysz sam sobie.
No i czytaj zanim odpiszesz.
Głaz - najlepiej przyjmujaca MP - dla ciebie zero
Mucha - jedna z najwyzszych efektywnosci przyjecia w lidze - tez uwazasz za zero
Sikorska - masz wyzej uzasadnienie - tez dla ciebie nic nie potrafi..
i tak dalej i tak dalej.
A te doswiadczone i przez ciebie cenione gorzej przyjmuja, gorzej blokuja o serwsie nie mowiac ale sa starsze, dluzej graj w Ol a czasem nawet w reprze.
Wszystko co młode jest takie cudowne a gra piach i nie może się przebić do składu w takiej Bydgoszczy
jak juz wspominalem NIE CZYTASZ albo nie rozumiesz CO czytasz. Powtorze: porownaj wyniki palacu z mlodymi w skladzie i kiedy powrocily Liliom i Martinez - bo widac, ze nie masz pojecia. Grejman to piach, Mucha to piach czyznielewska to piach, Glaz to piach, Krzywicka to piach..wg. ciebie zyjemy na pustyni?
Zwiercz? - przeciez go zwolnino - ales podal przyklad, siasc i plakac ze smiechu
cytujac siebie
rozegranie: Skorupa, Radecka, Kajzer, Wolosz, Gajewska
atak: Skowronska- Dolata, Konieczna, Czyznielewska, Smarzek
przyjecie: ABW?, Jagielo, Grejman, Wojcik, Skowronska E., Glaz, Damaske, Mucha, Kurnikowska, Chmiel, Grajber
srodek: Okuniewska, Pycia, Sikorska, Lukasik, Kakolewska, Tokarska, Bednarek-Kasza
libero: Maj, Strasz, Medynska
jak widac na kazdej pozycji sa doswiadczone zeby mlode mialy sie od kogo uczyc no i zeby jednak jakies wyniki ta repra miala.
najlepsze sa mieszanki...wybuchowe
dotrze, nie dotrze, dotrze...pewnie nie |
dnia 27/04/2013
no to jest Martałek... i tyle z kadrowiczek, bo powołanie Gajgał byłoby śmieszne. |
dnia 27/04/2013
Tez "widze" Martalek ale po kontuzij jakas taka malo wyrazna - dajmy jej odpoczac i dojsc do zdrowka na 100%. |
dnia 27/04/2013
Ja pierd.le. Ja zaraz chyba tutaj wysiądę. Ze zrozumieniem to Ty czytaj. Nawet nie będę się odnosił do tego co napisałeś bo nie mam do czego. Mój skład podałem i uzasadniłem o wiele wcześniej. Kto powołanie może dostać a kto go nie może, bo nie ma za co go dostać. Omówiłem każdą z Twoich kandydatek i nie wkładaj mi w usta nic, okej?
Przykłady trenerów to Ci, którzy prowadzą zespoły w których to są niektóre z Twoich kandydatek do kadry, co to są Bóg wie jak dobre, a nie znajdują uznania w oczach nawet ich trenera klubowego, a mają znaleźć w oczach trenera reprezentacji ^^ Chyba na ładne oczy. Kajzer taka dobra a przegrywa z Irą i to nie tylko u Zawieracza (którego nie zwolniono, jeśli już) ale i u Luksa. O opinię o niej i powołania zapraszam wyżej ;p
To samo się tyczy Głaz, Muchy czy Krzywickiej. Cała trójka przegrywa rywalizację i nie gra. Ty twierdzisz, że to wina Gąsiora tylko. Masz takie prawo z którym ja się nie zgadzam. |
dnia 27/04/2013
PA: podaj swoj, lepszy sklad repry bo tak to sobie dalej gadajcie o bzdetach - ja juz skonczylem. |
dnia 27/04/2013
A w czym Martałek jest dobra? w bloku, w serwisie? w ataku?
Problem kadry polega na tym, że mamy dużo dobrych, nawet bardzo dobrych, ale mało wybitnych na których można oprzeć przez lata kadrę. Taką środkową kiedyś była Liktoras. Można wymienić 10 środkowych i wszystkie są dobre do kadry, ale która zapewni najwyższy poziom w kadrze i o której można powiedzieć światowej klasy? Jedna gra stale tą samą akcje, druga nie kończy przechodzących, trzecia nie potrafi serwować, czwarta jest za mało skoordynowana ruchowo, piata nie chce grać w reprezentacji, szósta zamroziła się na ławie albo dokonuje złych wyborów klubowych itd. Wszystkie zebrać i mamy jedną kompletną. |
dnia 27/04/2013
Martałek jest młoda i lepsza niż Gajgał. Ma obejście dobre, w bloku jest szybka, choć trzeba nad ustawianiem rąk popracować mocno. Serwis też ma niezły, ale Zawieracz ją chyba miał za niedojdę zagrywkową, bo ją zmieniał cały czas. Dostanie dobrą rozgrywającą i będzie miała warunki do tego by grać to wreszcie będzie miał kto chodzić na obejście w kadrze i to wszelakie. |
dnia 27/04/2013
Serwis ma niezły, ale Zawieracz miał za niedojdę zagrywkową ... coś mnie się tu nie zgadza |
dnia 27/04/2013
Ano traktował ją jak Wojtowicz. Co szła na zagrywkę to zmiana. Może i Naczk ma lepszą, ale bez przesady, żeby ją za każdym razem zmieniać w tym serwisie. Co mecz, co set. Umie zagrywać i to nie jest balonik Pykosz czy każda popsuta jak Wojtowicz. Szału nie ma, ale punktować też potrafi. |
dnia 27/04/2013
bobaas dnia kwiecień 26 2013 19:33:41
moj sklad podalem
ksdani dnia kwiecień 26 2013 19:54:03
to swietnie, ze omowiles dolkadnie "moj" sklad zanim dowiedziales sie kto w nim jest - prorok.
to na tyle czas popracowac |
dnia 27/04/2013
Człowieku, ten Twój skład to się pokrywa w większości z tym co żeś w tym pożal się Boże newsie napisał. Więc nie wiem w czym masz problem. Tak się zapierasz, że to nie Twój skład a wychodzi, ze jednak Twój ;p Dodałeś zagraniczne, I-ligowe juniorki czy nawet kadetki i wyrzuciłeś wszystkie co są Twoim zdaniem za stare. |
dnia 27/04/2013
Anastasi tak wpłynął na zawodników, że ich kontuzje omijają, przestali być zmęczeni siatkówką i czerpią radość z gry w kadrze, a jeszcze kilka sezonów temu 1/4 zawodników była wykończona graniem w siatkówkę i potrzebowała odpoczynku. Trenerzy siatkarek często tak wpływają na zawodniczki, że reakcja jest odwrotna.
Wydaje mi się, że to wyniki tak wpływają na zespół, a nie trenerzy. Chociaż trenerzy wpływają na wyniki, więc ok - trafiłeś w sedno |
dnia 27/04/2013
Przyjecie to u nas najwiekszy problem, ale dlaczego w propozycjach pojawia sie ciagle jeszcze Kasprzak , to zupelnie nie rozumiem. Jesli juz to moze trzeby by przestawic ja na atak. Wydaje mi sie, ze bylaby lepsza niz Konieczna, ktora mnie zupelnie nie przekonuje, bo jest moim zdaniem za slaba na miedzynarodowe areny. Miala juz mozliwosc sie w kadrze zaprezentowac i niestety zawiodla. Podobnie jak Kosek. Tez nie wypalila w reprezentacji. Jak przypomne sobie jej gre w obronie i gotowosc to poswiecenia w tym elemencie, to lepiej nic nie mowic, a miala obok siebie wzorzec do ogladania i nasladowania czyli Kaske S-D jako atakujaca. |
dnia 27/04/2013
Efimienko czy Wojtowicz, dla mnie Wojtowicz tylko niech kaza jej serwowac spod band, zeby mogla uderzac z sila i daleko, to wreszcie sie przelamie w tym elemencie. A z mlodszych do stawialabym tak jak bobaas na Martalek, bo przekonala mnie w zeszlym WGP dopoki grala i nie zostala zastapiona na turniej w Azji -nie wiem dlaczego-przez Kakolewska. |
dnia 27/04/2013
PA: Zuza nie gra od dawna - najpierw kontuzja a pozniej doszla Jeny i postanowila rozwiazac kontrakt z klubem. Trenuje z impelkami.
to moze pozycjami: jakie rozgrywajace moga poprowadzic repre przez 4 lata. Nie przez rok czy dwa a przez 4?
1. Skorupa- przy tej ilosci kontuzji jakie odnosila ( tfu tfu) ciezko opierac budowe zespolu na takim "chuchrze"..
2. Radecka - w tym sezonie ogladalem jej kilka spotkan i widac, ze sie rozwinela ale ja mam nabita glowe jej wczesniejszymi wyczynami i jak dla mine za duze ryzyko, ze w waznych momentach wroci do lewe, lewe, lewe, lewe, lewe..oj pomylilma sie i prawe
3. Wolosz - w lidze gra roznie, w ubieglym sezonie reprezentacyjnym zawiodla. Kilka spotkan to byl koszmar.
Duzy talent ale czeka na impuls czy kopniaka zeby ruszla do przodu.
4....
ja nie szukam niezlej sypaczki zeby cos osiagnac w tym sezonie tylko kogos kto ma szanse grac za kilka lat na poziomie najlepszych na swiecie.
Nie jestesmy Rosja z MŚ gdzie owszem rozgrywajaca byla mloda ale jej glownym zadaniem bylo - dokladnie i niewiele wiecej.
Moze wyjdziemy z Baldyga ( Hubertus - Ona podobnie jak Brabachowska, Barszcz, Mieszala czy Gierak - jest z moich stron ) ktora jeszcze niedawno widniala na liscie SMS jako libero.. . Jak sie bedzie tak rozwijac to co nam pokaze jak troche pogra na rozegraniu hehe i te jej pandolino na skrzydla.. Kto wie? W tej chwili to Kajzer i Gajewska - niech sie przyjrza na treningach tym najlepszym ..szansa, ze cos z tego dobrego wyniknie jest.
takie samo podejscie mam do wszystkich pozycji bo np. kogo mamy na ataku oprocz KSD?
nablizsze poltora roku to powinna byc selekcja a pozniej juz wspolne treningi, zgrywanie i ogrywanie zespolu. jak sie po drodze cos ugra to fajnie. |
dnia 27/04/2013
Nie rozśmiesza mnie ksdani bo to co wypociłeś woła o pomstę do nieba.
Nie chcę się powtarzać ale uśmiadom mnie bo nie rozumiem po jakie licho wypisałeś następujące niedorajdy: Konieczna, Piątek, Jagieło, Pyziołek, Ściurka,Kuligowska, Rosner, Kruk, Skorupa M., Gajgał-Anioł, Dziękiewcz, Kuehn-Jarek, Medyńska, WysocKa i największa GWIAZDA B E Ł C I K!
I żadne statystki mnie nie przekonają do Twoich wypocin.
Byłoby dobrze gdybyś sie czasem zastanowił !! |
dnia 27/04/2013
Kiedy pisałem mój wcześniejszy post to tej info o "statystykach" niestety nie było więc sam się naraziłeś na tego typu komentarze |
dnia 27/04/2013
a tam, powinienes sie domyslic |
dnia 27/04/2013
16:25 Impel i 20:22 mineralne stanely i sie patrza? |
dnia 27/04/2013
Gaga
A jaki jest wybór na przyjęciu? Anna Werblińska kto wie, może nie zagra w kadrze, zobaczymy i? ... koniec wyboru. Potem są siatkarki, które się nie sprawdziły, średnio sprawdziły, prawdopodobnie nie sprawdzą się i najprawdopodobniej nie sprawdzą się. Kosek nie, Kasprzak nie, Kaczorowska nie, to kto? Winiar, Kubiak czy Ruciak nie zagraja w kadrze, w prostego powodu - nie wytrzymają tylu miesięcy z naszymi paniami W klubach i w kadrze jest promowana jedyna słusza myśl szkoleniowa, więc nikt oszałamiającego postępu się nie spodziewa. Co w tej sytuacji zrobić? Na dziś wygląda to pesymistycznie - Jaki wybór takie kandydatki i nic nie poradzimy (niestety), a przyszłość też raczej wygląda podobnie, bo kolejni kandydaci do objęcia kadry już czekają. Jak związek się nie obudzi, to siatkarki będą dziesięć lat w plecy do siatkarzy, a jeszcze w 2008 nasze panie przegrały tylko jeden mecz do zera z póżniejszymi wicemistrzyniami olimpijskimi grajac bez siedmiu podstawowych. Jeszce trochę, to sukcesem będzie jak jakiś mecz wygrają I co w tej sytuacji robić? Jedynie trzymać kciuki i podawać kolejne kandydatki z nadzieją, że może komuś się uda ... |
dnia 27/04/2013
Trzeba dać szansę młodym dziewczyną bo inaczej nie będziemy mieć żadnych następców w kadrze właśnie takiej Skowrońskiej czy Werblińskiej. Jak się pokażemy na WGP nie wiem, ale z tego co wiem to np. takie Brazylijki też będą osłabione, ponieważ Jaqueline, Sheilla i Fabiana zrezygnowały z reprezentacji także może akurat one nie będą mocne. Chociaż jak wiadomo w Brazylii jest wiele świetnych młodych zawodniczek |
dnia 27/04/2013
IO za lat 3. Żadne 4. Potrzebne siatkarki na rok 2015 i 2016 najbardziej. Nie wiem czemu w takim USA to nawet dla Scott 40+ się miejsce zawsze znalazło i jakoś super mocno to nie odmładzają tego składu ;p Najmłodsza to 89 rocznik a u nas obecnie 87 czy 88 jest już przez niektórych brana jako taka co to już żadnego postępu nie zrobi, nie ma sensu opierać na niej kadry, bo do Rio nie dotrwa. |
dnia 27/04/2013
na IO to trzeba się najpierw zakwalifikować, a żeby się zakwalifikować trzeba mieć punkty. Ten sezon będzie decydujący w kwestii "ogrania" młodzieży - ale jak młodzież zbierze baty, bo pierwszy raz zobaczy azjatki, bądź to nic z tego nie będzie. Nie mamy 10 lat na ogrywanie kogoś, tylko trzy - jak pisze bobaas. Dlatego ewentualny brak kadetek () nie jest dramatem, tak samo jak obecność Kosek (mimo, że ja akurat Karoliny w kadrze bym nie chciała - tyle, że my naprawdę nie mamy zawodniczek). |
dnia 27/04/2013
(bez bądź) |
dnia 27/04/2013
nablizsze poltora roku to powinna byc selekcja a pozniej juz wspolne treningi, zgrywanie i ogrywanie zespolu. jak sie po drodze cos ugra to fajnie.
poltora bo mam na mysli obecny sezon reprezentacyjny i przyszly sezon ligowy.
karotka: mozesz miec kupe punktow i byc w czolowce rankingu ale grac tez trzeba na jakims poziomie.
Do Londynu zabraklo jednej wygranej..jednej.
Przypominam, ze Kasprzak z przyjecia to na PJ wygryzla juz Wojcik to co ona robi w skladzie? Mloda pokazala kto lepszy.. |
dnia 27/04/2013
dommak: tu sa dwa mecze Polek na PJ 2012. Niestety ine ma z Kuba gdzie Wojcik pokazala do potrafi ale i tak mozna troche zobaczyc polecam
http://tiny.pl/h8lhs |
dnia 28/04/2013
Polska - Kuba
http://www.youtube.com/watch?v=AUVgUE22mEY |
dnia 28/04/2013
polecam popaczać jak przyjmuje |
dnia 28/04/2013
a pozniej pomyslec sobie jaki jest sens kolejny raz powolywac zawodniczki ktore sie nie sprawdzily a pomijac nasze mlode.
jesli chcecie przezywac takie chwile jak w ostatnim meczu na MEK takze na meczach doroslej repry to zacznijcie wierzyc, ze z KAZDEJ mlodej moze wyrosnac Gwiazda siatkowki a nie zrzedzic i marudzic ..nic nie ptrafia, graja piach..czy glosic, ze NIE z kazdej cos wyrosnie.
Macie byc na TAK bo jak ine to powiedzenie " sypac perly przed wieprze" moze nabrac i "sportowego znaczenia".. .
Perelki juz sa, ktos chetny do chlewika? |
dnia 28/04/2013
Niektórzy eksperci pomysły na skład mają wręcz zdumiewające
Teoretycznie jest możliwość stworzenia niezłej klasy reprezentacji siatkarek. Niezłej lecz nie wspaniałej, bo musimy mierzyć siły na zamiary. Urodą nasze panie siatkarkom innych krajów nie ustępują, niektóre wręcz przeciwnie, ale wybitnych indywidualności nie tak wiele, ponadto, jeśli chodzi o ich chęci do gry r11; dużo tu znaków zapytania. Wybieram szóstkę, naiwnie marzę by taka na ME zagrała: atak - Katarzyna Skowrońska-Dolata ,rozegranie - Katarzyna Skorupa, przyjęcie - Anna Werblińska i Ewelina Sieczka, środkowe - Agnieszka Bednarek-Kasza i Berenika Okuniewska, Libero - Krystyna Strasz. Ponadto może jeszcze raz sięgnąć po inne nadal grające ze dwie, trzy siatkarki z kadry Niemczyka; mogą się rutynowane gwiazdy przydać by wspomóc (szczególnie w przyjęciu) młodsze pokolenie. Jaką jednak ostatecznie szóstkę ustali Piotr Makowski?
http://www.orlen-liga.pl/blog/id/195 |
dnia 28/04/2013
To może My coś podpowiemy trenerowi, który ( chociaz ogladał OL - jak twierdzi )
zapomniałam dodać, że byłam uprzejma zrobić sobie zestawienie sezonu +L i OL pod kątem terminów i miejsc meczów Delecty rozgrywanych w Bydgoszczy i Sopocie - bo tam Makoś oglądał ich "sporo" - jak twierdzi. Wniosek - Makoś oprócz powera ma jeszcze zdolności do teleportacji, bo nijak tego pogodzić się inaczej nie dało |
dnia 28/04/2013
Może liczył również spotkania z lat ubiegłych? |
dnia 28/04/2013
Swoja droga, taki tekst na OL budzi jednak zdumienie.
Niech mi teraz ktos zarzuci, ze bujam w oblakach ( szczegolnie jesli chodzi o mlode i repre) - jeszcze raz sięgnąć po inne nadal grające ze dwie, trzy siatkarki z kadry Niemczyka; mogą się rutynowane gwiazdy przydać by wspomóc (szczególnie w przyjęciu) młodsze pokolenie .
Czyli siegna po Dzigielo i Rosner zeby wspomogly mlde czyli Werblinska i Sieczke..to je pikne, to je cudne ..jak mawia Hawliczkova.. |
dnia 28/04/2013
Makowski był na meczu sopocianek z bielszczankami w hali stulecia, ale był dlatego iż drugiego dnia grał mecz z Lotosem |
dnia 28/04/2013
Anna - nie napisałam, że w ogóle nie miał takiej możliwości, tylko że powiedzenie "sporo meczów" jest <nomen omen> sporym nadużyciem |
dnia 28/04/2013
wiem, wiem się uśmiechnęłam szyderczo gdy usłyszałam co też trener reprezentacji mówi i na ilu on meczach był na pewno będzie dziś i przypomni, że oczywiście śledził na żywo zmagania siatkarek |
dnia 28/04/2013
może nie, panowie czytają nas dość uważnie ; dzisiaj powie, że dzięki kochanej telewizji Polsat ma wszystko nagrane, udokumentowane, prawie jakby tam był
tylko "prawie" jak mówi reklama....... |
dnia 28/04/2013
aa, przecież napisałaś o tym meczu w Sopocie! Jena, wybacz ale jestem jeszcze jakaś niemrawa |
dnia 30/04/2013
jak dla mnie Kaśka Skowrońska, Anka Werblińska, Justyna Łukasik, Ewelina Sieczka, Maja Tokarska, Kaśka Zaroślińska, Radecka? SKorupa? |
|
Dodaj komentarz |
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
|
. . |
|
|
Logowanie |
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
- |
|
Shoutbox |
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|