Komentuj! |
|
Ostatnie Artykuły |
|
Newsy- kategorie |
|
Informacje |
|
Użytkowników Online |
|
Gości Online: 10
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 417
Najnowszy Użytkownik: Barry
|
|
Veres w Resovii |
Asseco Resovia Rzeszów Jeden z najlepszych siatkarzy na swojej pozycji - Peter Veres podpisał roczny kontrakt z Mistrzem Polski Asseco Resovią. Pochodzący z Węgier przyjmujący, poprzednie trzy sezony grał w Dynamie Moskwa.
Więcej -> Link | Brasil dnia 26/05/2013 ·
211395 Komentarzy · 4443 Czytań
·
|
|
Komentarze |
|
dnia 26/05/2013
Powtórzę się.
Oby ten transfer nie był typu Cernić bis. Najważniejsze żeby Veres był zdrowy. Jeśli tak będzie to już sobie wyobrażam w najważniejszych meczach duet Alek - Veres. O mamamija! Cieszę się z tego transferu, może być naprawdę dobrze! Rozsądnie gospodarować jego siłami i będziemy wszyscy zadowoleni. Jak wrócił po kontuzji to w Moskwie prezentował się najlepiej.
Czuję, że da nam tyle co Abramov JW. A był to jeden z najlepszych sezonów Ptoków! |
dnia 26/05/2013
Świetny transfer. Po prostu |
dnia 26/05/2013
Transfer wydaje się fajny, gratulacje dla Resovii Chociaż wolałam Joao Paulo Bravo |
dnia 26/05/2013
Apropo naszych dyskusji w SB odszukałem statystyki przyjęcia Węgra z ostatniego sezonu (2010/11) kiedy w Dynamie grał w parze z Dante
Veres - 781 przyjęć - 55% pozytywnego, efektywność 32%,
Dante - 349 przyjeć - 59% pozytywnego, ale efektywność gorsza 28%. ( mniejsza ilość przyjetych piłek wynika m.in z tego, że Veres w tym sezonie rozegrał o jakieś 1/3 więcej spotkań niż Brazylijczyk)
W sezonie 2010/11 Veres spośród zawodników na tej pozycji, nie licząc Aleksandra Moczałowa (nowego nabytku Zenitu Kazań) - 798 przyjęć więcej, przyjął najwięcej piłek.
Jeśli chodzi o efektywność przyjęcia lepszą w lidze mieli Jeremin - 38%, wspomniany Moczałow -34% Makar Bestużew - 34% Siwożelez - 33%.
Trzeba też jednak dodać, że spośród siatkarzy na tej pozycji Węgier miał największą liczbę bezpośrednich błędów przyjęcia w lidze aż - 60. |
dnia 26/05/2013
Świetny transfer.
Może sam w sobie, to nie do końca - ale Resovia swobodnie mogła podjąć ryzyku, bo nawet jeżeli Veres okaże się klapą, to przyjęcie z Penczewem, Lotmanem i Achremem i tak będzie lepsze niż w tamtym sezonie - a jak jakimś cudem Węgier nawiązałby do swojej topowej formy sprzed kilku lat, to Resovia może nie miałaby zespołu równorzędnego co Zenit, Biełgorod, Trentino czy Macerata, ale na pewno taki, który z każdym z tych zespołów mógłby wydatnie powalczyć. No i Veres, który raczej nie mógł liczyć na zatrudnienie w Rosji na finansowych warunkach jakie otrzymywał w Dynamie - pewnie jest stosunkowo tani, co tym bardziej tłumaczy ten ruch. Bo Serek chyba ma rację, że gdyby nie poważne problemy zdrowotne, to zostałby Węgier w Rosji.
Co do przyjęcia Veresa, ja się po części z bazinem nie zgadzam - Węgier przyjmuje dobrze, ale wg mnie raz, że flota przyjmuje słabiej (podobnie jak Achrem), a dwa - że to raczej typ przyjmującego a'la Zajcew, który potrafi trzymać w swojej drużynie odbiór zagrywki na naprawdę bardzo fajnym poziomie, ale też jest zdecydowanie do pocelowania serwisem. Np. w dwumeczu z Resovią w finale Pucharu CEV, w obu spotkaniach Węgier przyjmował bardzo słabo - zresztą w tamtym okresie, pod koniec sezonu klubowego, gdy Dynamo grało w decydujących spotkaniach w Superlidze i europejskich pucharach - Veres już wtedy spisywał się znacznie słabiej niż w swojej optymalnej formie i wcale bym się nie zdziwił, gdyby te problemy zdrowotne związane z kręgosłupem, których kumulację mieliśmy w tym sezonie, nie ciągnęły się zanim właśnie od końcówki sezonu 2011/2012.
Tak jak Resovia już w dwóch ostatnich sezonach miała najlepszy blok w Pluslidze, to teraz z Veresem i Konarskim na skrzydłach, gra na siatce Rzeszowian powinna wyglądać jeszcze lepiej Bo nie dość, że Konar w tym sezonie statystycznie był najlepiej blokującym skrzydłowym całej Plusligi, to jeszcze Węgier spośród szeroko pojętego światowego topu na przyjęciu, jest jednym z najlepiej czujących grę na siatce. Z drugiej strony totalnie brakuje mu zagrywki...
Ciekawe, jak Tichacek i Drzyzga poradzą sobie, gdy nie zawsze będą mieli dobre przyjęcie, co, tak obiektywnie przy parze Achrem-Veres na pewno kiedyś się zdarzy - piętą achillesową Czecha, z powodu jego nienajlepszej chyba pracy nóg, są właśnie wystawy z pola, a największym na dziś mankamentem Fabiana, o ile jeszcze do tytułu wystawia z pola dobrze, tak bardzo często na lewy atak z 4-5 metra potrafi mocno gubić tempo i dokładność.
Dla przyznających z marszu tytuł Resovii - Skra wcale nie ma gorszego zespołu. Co z tego, że nie mają równej 12-tki, jak na parkiet wychodzi sześciu zawodników. A tu, Uriarte, Wlazły, Wrona, Pliński, Conte, Antiga i Zator są może nawet nieco lepsi niż ich vis a vis z Resovii. |
dnia 26/05/2013
Może nie znacznie słabiej - bo w dalszym ciągu wtedy grał co najmniej dobrze, ale widocznie słabiej to już na pewno.
Bazin - ale gdybyśmy wzięli statystyki Veresa z tego sezonu z playoutów, to wyszłoby, że przyjmował zdecydowanie najgorzej z całej trójki przyjmujących Dynama, nie tylko gorzej od Markina, ale też gorzej od Kurka.
I wydaje mi się, że może po prostu być tak, że jednak te problemy z kręgosłupem na jakości przyjęcia Veresa w widocznym stopniu się odbijają - przecież jak zdradzał w którymś z wywiadów jeden z siatkarzy Dynama w trakcie tego sezonu, Veres miał bardzo duże problemy nawet ze schylaniem się w trakcie swojej absencji. I o ile należy podchodzić z dystansem do tego typu statystyk, to jednak może być coś na rzeczy z tym, że Węgier w przyjęciu ma jednak problemy. Bo problemy z kręgosłupem są tak niewdzięczne, że co najmniej w równym stopniu, co na dyspozycji w ataku, mogą odbijać się w przypadku przyjmującego także na jakości odbioru zagrywki. |
dnia 26/05/2013
798 przyjęć więcej
798 przyjęć w ogóle, czyli 17 więcej niż Veres
Jeszcze garsć statystyk z mijającego sezonu
W bieżącym sezonie najwięcej przyjęć spośród zawodników na tej pozycji miał Paweł Abramow - 831 prób - 50% pozytywne, 23 % efektywność, 50 bezpośrednich błędów, a drugi ponownie Aleksander Moczałow - 783 prób, 51 pozytywne, 27% efektywnośc, 50 błędów bezpośrednich
Przyjmujący Dynama Moskwa
Veres - 375 - 48% pozytywne, 25% efektywnosć, 19 błędów bezpośrednich
Bartosz Kurek - 428 przyjęć w ogóle 49% pozytywne, 23 % efektywność, 29 błędów bezpośrednich
Markin - 576 przyjęć, 50% pozytywne, 24% efektywność, 25 błędów bezpośrednich
Aleksander Szczadiłow (najlepszy przyjmujący ostatnich MŚ juniorów U21) - 227 prób, 36% pozytywne, 17 % efektywność, 18 bezpośrednich błędów.
Jak pokazuje przykład Szczadiłowa, adaptacja w Superlidze nawet dla teoretycznie dysponujacego niezłym przyjęciem, ale jeszcze nieogranego na tym poziomie siatkarza, wcale nie jest prosta |
dnia 26/05/2013
NIe zgadzam się. Resovia ma lepszy skład. I ten wyjściowy i ten w kwadracie |
dnia 26/05/2013
No to nice jak nie mógł się schylać. Dyskopatia jak nic. Trzeba uważać na niego, bo może mu przydażyć się kolejny incydent |
dnia 26/05/2013
NIe zgadzam się. Resovia ma lepszy skład. I ten wyjściowy i ten w kwadracie
Ten w kwadracie, to na pewno - ale czy wyjściowy?
Ciężko wskazać jakąś wyraźną przewagę jednego czy drugiego zespołu na którejś z pozycji - ale co by nie mówić, to jednak skład Skry jest skomponowany, jeżeli chodzi o założoną koncepcję budowania składu, wręcz perfekcyjnie. Grający bardzo szybko rozgrywający, doskonale pasujący tercetowi skrzydłowych (z Conte to on w swojej karierze więcej spędził czasu, niż nie spędził), a na dodatek linia przyjęcia - na dziś można powiedzieć, że chyba najlepsza w całej lidze. Czy można powiedzieć to samo o Resovii? Mam wątpliwości, choć to na pewno świetny zespół. |
dnia 26/05/2013
Dokładnie. Grający szybko a jak będzie słabsze przyjęcie to nie ma nikogo kto będzie kończył, no chyba, że Mariusz plasami.
Resovia już teraz ze słabszym przyjęciem wygrała 2 MP a teraz ma jeszcze większą siłę ognia |
dnia 26/05/2013
Resovia już teraz ze słabszym przyjęciem wygrała 2 MP a teraz ma jeszcze większą siłę ognia
Resovia to potrzebowała pięciu spotkań, żeby wygrać z Zaksą grającą z fatalnie dysponowanym Rouzierem na newralgicznej pozycji.
Jak będzie słabsze przyjęcie - no pewnie, tylko gdy w linii przyjęcia masz znakomitych pod tym względem Antigę i Zatorskiego, a obok jeszcze bardzo solidnie przyjmującego Conte, to się okazuje, że regularnie odrzucić od siatki Skrę będzie naprawdę ciężko. Przecież Bełchatów, mając na przyjęciu Bartka Kurka, potrafił świetnie przyjmować np. w finale Ligi Mistrzów z Zenitem Kazań, który potencjał jeżeli chodzi o zagrywkę ma jednak nieporównywalnie większy niż jakikolwiek zespół Plusligi.
No i zakładając scenariusz, że Veres w Resovii gra dosyć dobrze (ale nie jak za najlepszych lat, tak myślę, że będzie), to Rzeszów w potencjalnej konfrontacji ze Skrą wcale nie będzie miał czym straszyć Bełchatowa jeżeli chodzi o zagrywkę - Oleg Achrem i Jochen Schops, na pewno, ale poza tą dwójką, zawodnika mogącego seriami zdobywać punkty mocną zagrywką z wyskoku, Resovia chyba jednak nie ma. No bo jeżeli chodzi o Veresa, to zagrywka jest jego zdecydowanie największym mankamentem - chyba Węgier nigdy nie dysponował regularnym, mocnym serwisem z wyskoku. |
dnia 26/05/2013
zawodnika mogącego seriami zdobywać punkty mocną zagrywką z wyskoku, Resovia chyba jednak nie ma.
Ale i tak nie bezpośrednio, choć Niemiec i Białorusin są pod tym względem bardzo dobrzy. |
dnia 26/05/2013
To kto na wysokich w skrze będzie kończył? Po złym przyjęciu lub kontrach? Chyba nie będą z 5 metra grać przyspieszonych na skrzydło?? |
dnia 26/05/2013
ze Skrą to proponuje się nie rozpędzać, tam trenować będzie Falaska |
dnia 26/05/2013
Przecież w Delekcie bardzo często to Stephan Antiga 'czyścił' sytuacyjne piłki, a nie nominalny atakujący i lider w ataku, czyli Konar. Tak samo Conte w reprezentacji Argentyny, pomimo tego, że gra na przyjęciu, także pełni rolę nieoficjalnego atakującego reprezentacji i to właśnie on dostaje większość sytuacyjnych piłek od De Cecco - i zachowuje przy tym co najmniej dobrą skuteczność. Jakoś uda się ukryć tego Mańka |
dnia 26/05/2013
Albo z jeszcze innej strony - Zaksa na sytuacyjnych piłkach miała tylko Fontelesa (i tak preferującego szybsze wystawy), a gdyby nie fatalnie dysponowany Rouzier, miałaby naprawdę dużą szansę na mistrzowski tytuł. To dlaczego nie Skra, która ma mimo wszystko wszechstronniejszy zespół? |
dnia 26/05/2013
I o ile należy podchodzić z dystansem do tego typu statystyk
To prawda. Czytając tego typu statystyki należy zawsze brać pod uwagę, czy zawodnik był w przyjęciu kryty, czy sam krył innych.
Bartek w Dynamie najczęściej tradycyjnie (dla siebie) grał na piątce, czyli ten pozostawiony mu pas odpowiedzialności w V strefie ( bo zawodnik na tej pozycji na sześć ustawień, aż cztery razy znajduje się na lewej obronie) mógł być węższy, lub szerszy - wszystko zależało zaleceń od trenera Czerednika, które mogły być korygowane ( i jak widzieliśmy z tranmisji nieraz rzeczywiście bywały) także podczas meczu na czasach.
Siatkarza grającego na "5" zawsze jest łatwiej pokryć, więc przeważnie ustawia się na niej tego przyjmującego, który z przyjęciem ma większe problemy. Kiedy Dante grał z Veresem w Dynamie, to jednak Węgier grał właśnie na "5". Podobnie było w ostatnim sezonie, kiedy w Moskwie na przyjęciu obok Veresa grał dysponujący bardzo solidnym przyjęciem, ale zdecydowanie słabszy jeśli chodzi o atak Kalinin, Natomiast w ostatnim sezonie, kiedy do Dynama przyszedł Bartek, Veres musiał przejść na "2" i jak by na to nie patrzeć spełniał w ostatnim sezonie obowiązki "defensywnego przyjmującego".
Oczywiście w teorii, bo najpierw problemy zdrowotne Kurka, a potem Veresa spowodowały, ze para Veres-Kurek spotkała się na boisku tak naprawdę w ostatnim turnieju play-outów. W pierwszy turnieju playout w Krasnodarze Bartek praktycznie nie grał wcale, a to właśnie tam Dynamo de facto zapewniło już sobie nie tylko pozostanie w lidze, ale nawet najwyższe możliwe do zdobycia w tej grupie drużyn 9 miejsce. Drugi turniej w Moswkie, gdzie Bartek rzeczywiście nie tylko grał, ale też bardzo poprawił sobie statystyki, a zwłaszcza druga jego część miała w ogóle dosyć dziwny przebieg i chyba nie zawsze przebiegało to wszystko tak całkiem zgodnie z zasadami fair play. Nikt jednak nikogo nie złapał za rękę, nikt nikogo o nic publicznie nie oskarża, więc ujmijmy to może tak - niektórym siatkarzom Dynama pewnie jednak nie zależało na tym, żeby to przykładowo właśnie Iskra Odincowo spadła z ligi. Jak szczerze wyznał w wywiadzie mający na pieńku z prezesem Odinocowa Spirydoniow: "żałuje spadku Iskry bo to zawsze jeden moskiewski klub w lidze mniej". A trzeba pamiętać, że oprócz Spiryka jest całkiem spora grupa siatkarzy, którzy czują się źle, jeśli muszą wyjechać z Moskwy i szukać pracy w jakimś klubie poza stolicą, gdzie mają dom, rodziny, czy przyjąciół. |
dnia 26/05/2013
Transfer bardzo dobry tylko można skonczyc opowieści o małej kasie w Rzeszowie. Jakby tam była mała kasa to nie byłoby Wegra bo on jest przyzwyczajony do wysokich zarobków. Przy tym watpie żeby jakos bardzo spuścił z wymagan finansowych mogą grac np. w Turcji.
Ale tak poza tym to świetny transfer nawet jeśli klubowa kasa go mocno odczuje. |
dnia 26/05/2013
kompletny zawodnik, taki Conte tylko 10 lat st...bardziej doświadczony i ograny |
dnia 26/05/2013
Czyli pewnie tak wyśmiewany redaktor Binczyk i jego 20 milionow może mieć sporo racji |
dnia 27/05/2013
kompletny zawodnik, taki Conte tylko 10 lat st...bardziej doświadczony i ograny
Z tym doświadczeniem to jednak problematyczna sprawa. Conte, mimo że sporo młodszy, to od kilku już lat jest liderem swojej reprezentacji narodowej. I to reprezentacji nie byle jakiej, bo z pierwszej 10 światowego rankingu. Jak powiedział o nim dyrektor Dynama Krasnodar przy ubiegłorocznej prezentacji: "mamy teraz w drużynie siatkarza kalibru Michajłowa"
Veresa w Rosji cenili i cenią, ale nikomu by nawet na myśl nie przyszło, żeby nazywać Węgra "siatkarzem kalibru Michajłowa". Bardzo solidny siatkarz, który jednak zanim trafił do Rosji, grał w słabszych drużynach włoskich i hiszpańskich więc nikt tam nie traktował go jako gwiazdy międzynarodowej siatkówki z tej samej półki co Conte, Anderson, czy nasz Bartek Kurek. Nie sądzę więc, żeby zarabiał tam równie duże pieniądze co oni. Wyciągniecie go z Rosji z całą pewnością było znacznie łatwiejsze niż ściągnięcie Argentyńczyka do Skry. Zwłaszcza, że węgierski siatkarz swoje lata i poważne problemy zdrowotne jak dobrze wiemy ma.
Myślę więc, że nawet w Rzeszowie traktują Węgra jako uzupełnienie składu, a nie jak gwiazdę tej drużyny. W przypadku Conte jest inaczej i sprawa jest zupełnie prosta. Jeśli Argentyńczyk będzie tylko zdrowy i będzie mógł grać, to ma zawsze zagwaratowane miejsce w "6" Bełchatowa. A Veres? Brasil może mieć jednak rację, że ustawienie na przyjęciu Akhrem Veres Igła może nie gwarantować poziomu odbioru i wtedy trzeba będzie podpierać ten element sięgając po Penczewa lub Lotmana. A w takim wypadku pamiętajmy, że Akhrem w przeciwieństwie do Węgra ma jeszcze dodatkowy atut w postaci polskiego paszportu, więc nie blokuje miejsca na boisku Tichackowi, Schopsowi i koryś z pary Penczew/Lotman. (swoją drogą to ciekawe, czy w tej sytuacji któryś z tych przyjmujących jeszcze przed sezonem sam nie będzie chciał z rzeszowskiego klubu odejść)
Podobnie jak to było w ubiegłym roku przed sezonem, kiedy wszyscy zadawali sobie pytanie Bartman, czy Schops, jasnej wizji jak będzie wyglądała wyjściowa szóstka Sovii jednak nie ma i pewnie koncepcja jest taka, że jesień to będzie czas kadrowych eksperymentów, z liczeniem na to, że to nowe optymalne ustawienie Sovii dopiero wykuje się w boju. Nazwisko trenera Rzeszowa jak widać zobowiązuje. |
dnia 27/05/2013
A ktoś z tu obecnych - że nie będę pokazywał palcem - pisał, że Plus Liga się osłabiła w stosunku do poprzedniego sezonu. A to jeszcze nie koniec importu gwiazd. Bo Veres to chyba jednak gwiazda ? No ale z tym to trzeba się zwrócić do eksperta od kategoryzacji gwiazd czyli jednego z tenorów siatkanews - Brasila. Bo jednak za wybranie oferty z Plus Ligi ten status gwiazdy może już wygasł. |
dnia 27/05/2013
Brasil wyżej jasno napisał, co sądzi o transferze Veresa. Czytanie nie boli. |
dnia 27/05/2013
Nawet bardzo jasno.
No i Veres, który raczej nie mógł liczyć na zatrudnienie w Rosji na finansowych warunkach jakie otrzymywał w Dynamie - pewnie jest stosunkowo tani, co tym bardziej tłumaczy ten ruch. Bo Serek chyba ma rację, że gdyby nie poważne problemy zdrowotne, to zostałby Węgier w Rosji.
Kiepski z Ciebie adwokat Brasila |
dnia 27/05/2013
Widocznie Ural Ufa nie miał takiej kasy jak Reska , żeby mu zapłacić . To prawda , że będzie miał płacone za grę , a za niedyspozycję już nie? |
dnia 27/05/2013
Brasil dnia maj 26 2013 21:15:08
Świetny transfer.
Kiepski z Ciebie adwokat Brasila
Czyżby? Czytanie niewybiórcze nie boli. |
dnia 27/05/2013
Zalecam ibuprom skoro masz takie problemy bólowe |
dnia 27/05/2013
A jak nie wiesz dlaczego to przeczytaj dokładnie.
Dla Brasila to świetny transfer ale w kategoriach cenowych. On już wytłumaczył dlaczego Veres trafił do Plus Ligi. Po prostu okazja jak w Tesco. Wielka wyprzedaż w hipermarkecie. To przecież niemożliwe aby taki gracz trafił do Resovii normalnie na zasadzie dobrowolnego wyboru najlepszej oferty. |
dnia 27/05/2013
Bazin, z kolei Conte nie ma ogrania klubowego na wysokim poziomie, rezerwowy w LBM albo drugoplanowy zawodnik w cieniu Savaniego, potem 2 sezony w słabym SG i nieco lepszej Monzie, wcześniej w słabej Catanii, w Krasnodarze pół sezonu kontuzjowany.
Veres za to był czołowym zawodnikiem, jednego z lepszych zespołów w Europie, któremu pomógł awansować do f4 2011 (najlepszy przyjmujący) i wygrać puchar CEV w 2012 r. a w Ufie wyrobił sobie marke jednego z lepszych siatkarzy ligi, ogranie z serie a ma porównywalne do Argentyńczyka |
dnia 27/05/2013
Dla Brasila to świetny transfer ale w kategoriach cenowych. On już wytłumaczył dlaczego Veres trafił do Plus Ligi. Po prostu okazja jak w Tesco. Wielka wyprzedaż w hipermarkecie. To przecież niemożliwe aby taki gracz trafił do Resovii
I ma chłopak racje, sytuacja taka sama jak z Abramovem Tym nie mniej wszyscy widzieliśmy co Rosjanin pokazał, a Węgier jest imo jeszcze lepszym siatkarzem. |
dnia 27/05/2013
Czytam dokładnie i nijak nie pojmuję, gdzie widzisz ujmowanie Veresowi. Twierdzenie, że przyszedł na warunkach atrakcyjnych dla klubu nie jest równoznaczne z odmawianiem mu klasy. |
dnia 27/05/2013
A z czego wnosicie ze na atrakcyjnych warunkach bo moim zdaniem dostał bardzo duza kase majac do wyboru np Turcje? |
|
Dodaj komentarz |
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
|
. . |
|
|
Logowanie |
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
- |
|
Shoutbox |
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|