Komentuj! |
|
Ostatnie Artykuły |
|
Newsy- kategorie |
|
Informacje |
|
Użytkowników Online |
|
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 417
Najnowszy Użytkownik: Barry
|
|
Liga Europejska 2013 |
Liga Europejska Już jutro ruszają rozgrywki Ligi Europejskiej Pań i Panów. Pojawi się tam wiele znanych twarzy w nieznanej formule, o której pisaliśmy tutaj
Panowie
Grupa A
13.06
Dania - Słowacja 0:3 ( 15:21, 19:21, 16:21) - Statystyki
Belgia - Austria ( 15:21, 21:14, 16:21, 21:15, 15:11 ) - Statystyki
Panie
14.06
Grupa A
Rumunia - Bułgaria 3:2 (19:21, 21:16, 21:19, 14:21,15:12) Statystyki
Turcja - Węgry 3:2 (20:22, 21:14, 15:21, 21:13, 15:6) Statystyki
Grupa B
Niemcy - Izrael 3:0 (21:14, 21:13, 25:23) Statystyki
Serbia - Belgia 1:3 ( 22:20, 8:21, 11:21, 18:21 ) - Statystyki
Panowie
14.06
Grupa A
Austria - Słowacja 3:1 ( 24:22, 15:21, 21:18, 21:19 ) - Statystyki
Belgia - Dania 3:0 ( 21:16, 22:20, 21:19 ) - Statystyki
Panie
15.06
Grupa A
Rumunia - Turcja 1:3 ( 11:21, 19:21, 21:14, 10:21 ) - Statystyki
Bułgaria - Węgry 3:0 ( 21:10, 21:16, 21:17 ) - Statystyki
Grupa B
Izrael - Serbia 0:3 ( 15:21, 18:21, 19:21 ) - Statystyki
Niemcy - Belgia 2:3 (21:15, 17:21, 19:21, 21:16, 9:15) Statystyki
Panowie
15.06
Grupa A
Austria - Dania 0:3 ( 16:21, 17:21, 30:32! )
Słowacja - Belgia 0:3 (12:21, 12:21, 20:22)
Grupa B
Hiszpania - Czechy 1:3 ( 16:21, 21:17, 19:21, 18:21 )
Węgry - Czarnogóra 0:3 ( 13:21, 15:21, 21:23 ) - Statystyki
Panie
16.06
Grupa A
Węgry - Rumunia 3:1 ( 21:18, 21:17, 13:21, 21:17 ) - Statystyki
Turcja - Bułgaria 3:2 ( 7:21, 13:21, 26:24, 21:18, 15:6 ) - Statystyki
Grupa B
Serbia - Niemcy 3:2 ( 21:19, 21:16, 12:21, 15:21, 15:12 ) - Statystyki
Belgia - Izrael 3:0 ( 21:6, 21:12, 21:20 ) - Statystyki
Panowie
16.06
Grupa B
Czechy - Czarnogóra 3:1 ( 15:21, 21:15, 22:20, 21:19 ) - Statystyki
Węgry - Hiszpania 1:3 ( 24:22, 14:21, 17:21, 16:21 ) - Statystyki
Panowie
17.06
Grupa B
15:30 Czarnogóra - Hiszpania
18:00 Czechy - Węgry
Kobiety
Gr A
TUR 7 3
BUL 5 3
HUN 4 3
ROM 2 3
Gr B
BEL 8 3
SER 5 3
GER 5 3
ISR 0 3
Mężczyźni
Gr A
BEL 8 3
AUS 4 3
SLO 3 3
DEN 3 3
Gr B
CZE 6 2
MON 3 2
SPA 3 2
HUN 0 2
Gr C
CRO 9 3
TUR 6 3
BEL 3 3
ISR 0 3
Terminarz Pań
Terminarz Panów
Transmisja na laoli | karotka dnia 12/06/2013 ·
211422 Komentarzy · 2117 Czytań
·
|
|
Komentarze |
|
dnia 12/06/2013
Dania ma też Belgów w grupie na Euro, zobaczymy na jakim są etapie jedni i drudzy.
Słowacja to z kolei nasz rywal. |
dnia 13/06/2013
Liga Europejska
(K) Turcja, Niemcy, Serbia, Bulgaria, Belgia
(M) Belgia, , Turcja, Slowacja, Czechy, Hiszpania
WGP i LS
(K) Rosja, Włochy, Serbia, Polska, Niemcy, Holandia, Turcja, Czechy, Kazachstan, Bulgaria
(M) Rosja, Wlochy, Serbia, Polska, Niemcy, Holandia, Finlandia, Portugalia, Francja
Tak sobie spojrzalem na zespoly rywalizujace w LE i pomyslalem jak duza jest roznica w pozimie zespolow bioracych w niej udzial. W kobiecej 3 zespoly to scisla czolowka europejska i "szeroka" swiatowa a w meskiej zespoly ktore do zadnej czolowki nie naleza. Polska jest jednynym krajem gdzie jest w tej chwili roznica poziomow reprezentacji na niekorzysc siatki kobiecej. Ciekawe z czego to wynika a raczej kto do tego doprowadzil?
Moze traktownia per noga siatki kobiet przez zwiazek ma jednak znaczenie? ( pytanie retoryczne ocw).
Mozna zauwazyc cos jeszcze. Szeroka czolowka swiatowa reprezentacij kobiet jest szersza niz meska. Sami pomyslcie jakie kraje moga znalezc sie w pierwszej trojce swiatowych imprez? U Panow to Rosja, Brazylia, Kuba, Wlochy, Serbia, Polska a u Kobiet dochadza takie repry jak Turcja, Niemcy, Japonia..tylko nasze o medalach moga ( mam nadzieje, ze na razie ) pomarzyc. |
dnia 13/06/2013
Mozna zauwazyc cos jeszcze. Szeroka czolowka swiatowa reprezentacij kobiet jest szersza niz meska.
Po prostu zupełnie inna jest geografia siatkówki męskiej i kobiecej. W czołówce męskiej, poza drużynami europejskimi od kilku już dekad liczą się najwyżej trzy-cztery ekipy: Brazylia, USA, Kuba, czasami Argentyna.
Natomiast w kobiecej mamy sytuacje odwrotną: światowa czołówka to jednak głównie drużyny nieeuropejskie, z którymi na najważniejszych światowych imprezach (IO, czy MŚ) ze Starego Kontynentu w ostatnich dwóch dekadach potrafiły rywalizować jak równy z równy tak naprawdę tylko Rosjanki i Włoszki ( a oprócz nich zupełnie już incydentalnie, trochę na zasadzie "wypadku przy pracy" Serbki i Holenderki)
Przecież i nasze "złotka" 10 lat temu wtedy, kiedy dwa razy w 2003 i 2005 roku sięgały po mistrzostwo Europy do światowej czołówki wcale się nie zaliczały. Stary Kontynent w siatkówce kobiecej jest po prostu wyraźnie słabszy i europejska ścisła czołówka nie oznacza jeszcze, że to także czołówka światowa. |
dnia 13/06/2013
ksdani
Warto zwrócić uwagę kto prowadzi reprezentacje żeńskie, to są trenerzy wysokiej klasy, często Włosi, mający pojęcie o siatkówce, doświadczenie i sukcesy na różnych szczeblach od klubów, przez puchary europejskie po największe turnieje o randze światowej. A u nas? Jak w naszej piłce nożnej, biorą kogoś z ligi i są przekonani, że mają światowej klasy fachowca, bo gdzieś z kimś wygrał czy z kimś nie przegrał i przy tym oczekują progresu. Powodzenia |
dnia 13/06/2013
Przede wszystkim różnnice w siatkówce męskiej i żeńskiej stanowi Azja, Chinki i Japonki to klasa światowa, Kim Kong też jest groźna. Z kolei Azjaci zbierają same baty i plasują się w okolicach końca drugiej 10 rankingu
Bo gdyby porównać reszte:
Brazylia- silna tu i tu
Kuba - ten sam przypadek, może ostatnio brakuje Kubankom sukcesu, ale za to skład mają stabilniejszy (?)
USA- tu mi sie wydaje ten sam przypadek, nie są faworyt(k)ami, ale w roku olimpijskim bardzo silne
Europa
Rosja, Włochy, Serbia- tak samo
Bułgaria- tu jest przepaść
Holandia- no tu panowie mogą zazdrościć, ostatnio zebrali baty od Chorwacji i nawet występ w MŚ 2014 jest niepewny
Polska- przepaść
Niemcy- podobnie, niby coś tam grają, ale bez wpływu na gre o medale |
dnia 13/06/2013
Przecież i nasze "złotka" 10 lat temu wtedy, kiedy dwa razy w 2003 i 2005 roku sięgały po mistrzostwo Europy do światowej czołówki wcale się nie zaliczały
I prawie zawsze w innych turniejach w latach 2003/06 były ostatnim zespołem z Europy:
PŚ 2003 (ostatni) za Włochami i Turcją
GP 2004 (ostatni) za Włochami, Niemcami i Rosją
GP 2005 (przedostatni) za Włochami, Holandia i przed Niemcami
GP 2006 (ostatni) za Rosja, Włochami, Azerbejdżanem
MŚ 2006 (ostatni) za Rosją, Serbią, Włochami, Holandią, Turcją, Niemcami, Azerbedżanem ... |
dnia 13/06/2013
to tylko pokazuje jaką wartość stanowią mistrzostwa Europy
takie pytanie- czy Polki za Niemczyka grały w Atenach? |
dnia 13/06/2013
bazin: sry ale nie masz racji, Mowisz, ze swiatowa czolowka to glownie kraje nieeuropejskie (kobiety). Upraszczajac to z ostatnich lat: mistzrostwa swiat wloszek czy rosjanek...ale "powiem" inaczej, zapytam: a jakie to kraje nieeuropejskie masz na mysli oprocz Brazyli i USA z tej scislej czolowki ktore sa lepsze od Turcji, Niemiec Serbi a nawet Polski? Japonki na MS zdobyly medal ale juz w grupie mogle spokojnie dostac 3:0 z naszymi gdyby nie durnota kolcza. Kubanki nawet z naszym 3 skladem sie meczyly.
3 ostanie MS wsrod kobiet to Wlochy i 2x Rosja a u chlopakow 3x Brazylia. Na 9 medali 5 europa i 4 inne kraje - i u kobiet i u meaczyzn.
Prawda jest taka, ze w siatkowce i meskiej i zenskiej nie ma wielu krajow gdzie obecnie poziom siatkowki jest na wysokim poziomie.
Geografia jest TA SAMA.
Co do Zlotek to sytuacja byla taka sama jak u chlopakow kiedy np dolaczyli do LS..tez zbierali baty. Brak ogrania z najlepszymi i roznymi stylami dawal znak o sobie. |
dnia 13/06/2013
dyletant
Mistrz Europy, czyli nie pytaj co było w następnym sezonier30;
Szósty tytuł od dołu |
dnia 13/06/2013
o matko pisza jakby meska w ostatnich 20 latach na MS oprocz 1 srebra cos ugrala. Na ostatnich faceci byli 4 pozycje za naszymi "slabymi" dziewczynami.
Po Wagnerze czyli od roku 1978:
miejsca meskiej repry na MS: 8 -6--9-n/s-n/s-17-9-2-13
sry ale z waszych tekstow mozna wysnuwac rozne wnioski. |
dnia 13/06/2013
KS dani, ale były też 2 czwarte miejsca w LŚ (2005 i 07) poza fatlnymi Euro ciągle byliśmy w czołówce, nawet w IO, na które dostaliśmy się po wielkich trudach byliśmy od strefy medalowej o 2 piłki
Poza tym pisząc przepaść miałem na myśli okres od kadencji boskiego.
WOA mi tego tłumaczyć nie musisz, wielokrotnie pisałem, żśże ME = podrzędny turnie na poziomie LE |
dnia 13/06/2013
dylek toc napisalam
..tylko nasze o medalach moga ( mam nadzieje, ze na razie ) pomarzyc
Wiesz co mnie naprawde wnerwia?
Wez ostatnie MS - ku.rcze, przeciez wnawet bez KSD dZiewczyny dobrze prowadzone mogly zdobyc medal, z KSD i dobrze przygotowane mogly walczyc o zloto i to ine sa wymysly kibola zenskiej.
Slaby zespol nie wygrywa z mistrzyniami swiata w oficjanym trunieju a w kazdym razie nie leje zaraz potem mistrzyn europy i kolejnych medalistek. czyli mamy potencja tylkojakos nie mielismy osoby ktora potrafilaby go wykorzystac.
Zycze meskiej jak najlepiej, ostatecznie to Polska reprezentacja ale sry - potencjal kobiecej siatki jest bardzo duzy tylko pzpsM ma to gdzies od lat.
P.S.
Tak ME jak i LS czy WGP czesto sluza traktowane jak trunieje przygotowawcze gdzie sie zgrywa i ogrywa zawodniczki i zawodnikow, testuje taktyki na rozne zespoly itd.
Wszystko zalezy od czasu rozgrywania. |
dnia 13/06/2013
KS takie gdybanie, równie dobrze można powiedzieć, że gdyby Polacy poszli na uklady też zaszliby wyżej. |
dnia 13/06/2013
Japonki na MS zdobyly medal ale juz w grupie mogle spokojnie dostac 3:0 z naszymi gdyby nie durnota kolcza
Zaraz, zaraz. Japonki zdobyły brązowy medal nie tylko na MŚ 2010, ale także na Igrzyskach Olimpijskich w Londynie. Raz można wygrać medale na takich imprazach jak IO, czy MS przez przypadek, ale dwa razy? A, że nasze dziewczyny miały szansę Japonię w 2010 roku pokonać? Po pierwsze jednak zawsze pamiętajmy, że Gośką Glinką w składzie, a na drugą siatkarskę takiego formatu możemy czekać przez wiele, wiele lat. A po drugie to nawet z Gośką ten mecz chyba jednak koniec końców przegraliśmy - prawda? W ubiegłym roku w IO w Londynie Australia nie tylko miała szansę wygrać z Polską, ale nawet tę szansę wykorzystała. Czy to od razu oznacza, że męska australiska siatkówka jest mocniejsza od naszej? Nie zaryzykowałbym takiego stwierdzenia
Upraszczajac to z ostatnich lat: mistzrostwa swiat wloszek czy rosjanek...ale "powiem" inaczej, zapytam: a jakie to kraje nieeuropejskie masz na mysli oprocz Brazyli i USA z tej scislej czolowki ktore sa lepsze od Turcji, Niemiec Serbi a nawet Polski? Japonki na MS zdobyly medal ale juz w grupie mogle spokojnie dostac 3:0 z naszymi gdyby nie durnota kolcza. Kubanki nawet z naszym 3 skladem sie meczyly.
3 ostanie MS wsrod kobiet to Wlochy i 2x Rosja a u chlopakow 3x Brazylia. Na 9 medali 5 europa i 4 inne kraje - i u kobiet i u meaczyzn.
Prawda jest taka, ze w siatkowce i meskiej i zenskiej nie ma wielu krajow gdzie obecnie poziom siatkowki jest na wysokim poziomie.
Geografia jest TA SAMA
Ta sama? W męskiej siatkówce kraje azjatyckie praktycznie się nie liczą. A w kobiecej - Chiny, mistrzynie olimpijskie z 2004 z Aten, brąz na IO w 2008 roku. Japonia brązowe medalistki ostatnich IO i MŚ, Korea IV miejsce na ostatnich IO.
Na IO w Pekinie w 2008 roku w półfinale nie miałeś ani jednej drużyny europejskiej. Na IO 2012 w Londynie w półfinale znalazła się jedna jedyna drużyna europejska - Rosja. Podobnie zresztą jak na ostatnich MŚ 2010.
Poza MŚ w 2006 roku w Japonii, gdzie do strefy medalowej mistrzostw nieoczekiwanie wywalczyły także Serbki, poza Rosjankami i Włoszkami żadna inna kobieca drużyna ze Starego Kontynentu od ponad dekady nie miała okazji walczyć o medale na tych naprawdę ważnych imprezach rangi międzynarodowej: IO, czy MŚ.
A poza tym, w konkretnych przypadkach nawet ta sama geografia nie oznacza jeszcze, że mówimy o tym samym potencjale. W krajach, w których przeznacza się poważne środki na sport młodzieżowy, czy uniwersytecki , siatkówka kobieca nie ma takiej konkurencji, na przykład ze strony koszykówki, jak siatkówka męska.
Dlatego w takich Stanach Uniwersytetów prowadzących drużyny siatkówki kobiecej masz jednak kilka razy więcej niż ośrodków uniwersyteckich z męską drużyną siatkarską.
Z tego powodu Team USA w przypadku siatkówki kobiecej praktycznie na każdej imprezie walczy o medale, podczas gdy mężczyźni w tej ścisłej światowej czołówce od czasu co prawda bywają, ale wcale nie są w niej obecni stale. Siatkówka męska, a siatkówka kobieca w Stanach to wbrew pozorom też zupełnie inny potencjał i baza. Oczywiście na korzyść płci pięknej. A że Hugh McCutcheonowi udało się zdobyć złoto IO z mężczyznami w 2008, a z kobietami w 2012 nie? Na tym polega sport, że nie da się wszystkiego zaplanować i nawet największe zainwestowane pieniądze nie mają wcale prostego przełożenia na wynik sportowy. Liczy się też format i charyzma liderów drużyny, dyspozycja turniejowa, atmosfera w drużynie i parę innych ważnych rzeczy, jak choćby nieprawdopodobne sportowe szczęście, które na ostatnich IO w Londynie uśmiechnęło się do aktualnych mistrzyń olimpijskich Brazylijek najpierw dzięki postawie fair play Amerykanek w ostatnim meczu fazy grupowej meczu z Turczynkami, , a potem przy kilku piłkach meczowych w meczu półfinałowym z Rosją. |
dnia 13/06/2013
Na IO 2012 w Londynie w półfinale znalazła się jedna jedyna drużyna europejska - Rosja.
Na IO 2008 i IO 2012 było tak samo - żadna europejska nie dotarła do półfinałów. Europa poległa na całego |
dnia 13/06/2013
Na IO 2008 i IO 2012 było tak samo - żadna europejska nie dotarła do półfinałów. Europa poległa na całego
To nie przypadek, weźmy pod uwage 3 ostatnich mistrzów Europy i wyniki jakie osiągnęli w następnych turniejach po wygraniu europejskiego championatu
PS. opary 2008 półfinały Rosja USA, Brazylia Włochy, chyba, że Sborną traktujesz jako Azje |
dnia 13/06/2013
a dobra, chodziło o żenśka |
dnia 13/06/2013
Bazin, my za Matlaka Japonki ogrywaliśmy regularnie. Trochę tych spotkań było i przegraliśmy jeden mecz w 2010 roku podczas WGP, ale zaraz 2 tygodnie później na finałach się im zrewanżowaliśmy i ani razu nie grała tam Glinka. Potem ten pamiętny mecz na inaugurację MŚ, przegrany bo w odpowiednim momencie Glinki na boisko z powrotem nie wpuścił i końcówkę 4 seta przegrały i tym samym cały mecz. Tam wtedy w tym meczu sporo pograła Różycka, która z tymi Japonkami sobie bardzo dobrze radziła. Miała dobre wejście, ale z czasem tam aż się prosiło by Glinkę wpuścić za nią do pierwszej linii, bo się ewidentnie zagotowała. Zresztą jak historia uczy i sprawdzisz to w spotkaniach z Japonią naszych wygranych to Glinka zagrała może w 1 meczu na PWM w 2005 roku. Wszystkie inne z nią w składzie przegraliśmy. Generalnie wygrywaliśmy z nimi wtedy, gdy byliśmy w stanie zapewnić grę defensywną na odpowiednim poziomie, co w Glinką na przyjęciu nigdy nie było możliwe i ten jeden jedyny mecz wygrany z Japonią, gdy grała miał miejsce, gdy grała na ataku. |
dnia 13/06/2013
Bazin, my za Matlaka Japonki ogrywaliśmy regularnie.
Trzeba dodać, że głównie towarzysko i w Europie, gdzie Japonki grają bardzo słabo i przylatują często w turystycznym składzie. W Japonii pokonać je o wysoką stawkę jest już trochę trudniej |
dnia 13/06/2013
Na IO 2008 i IO 2012 było tak samo - żadna europejska nie dotarła do półfinałów. Europa poległa na całego
Masz oczywiście rację Opary. Dramatyczne spotkanie Rosja-Brazylia, którego rozstrzygnięcie trenera Rosjanek Owczynnikowa tak podłamało i wpędziło w taką depresję, że biedak kilka tygodni później popełnił samobójstwo, to był mecz ćwierćfinałowy, a nie półfinał. Czyli rzeczywiście w Londynie, tak jak cztery lata w Pekinie nie było żadnej europejskiej drużyny w pierwszej czwórce. Ale co tam czwórce - w piątce nawet nie było. V miejsce zajęły przecież Chinki - aktualne mistrzynie Azji zresztą.
Bazin, my za Matlaka Japonki ogrywaliśmy regularnie. Trochę tych spotkań było i przegraliśmy jeden mecz w 2010 roku podczas WGP
Masz rację, tyle, ze trzeba zawsze brać poprawkę, że WGP to impreza w której nie zawsze biorą udział wszystkie najmocniejsze reprezentacje w kobiecej siatkówce. A nawet jeśli już biorą udział, to nie wszystkie mobilizują się, nie tylko do poszczególnych spotkań, ale nawet i całych rozgrywek maksymalnie.
Bo przecież w tych najważniejszych meczach jak w 2008 na IO w Pekinie, a potem w 2010 na MŚ Japonki potrafiły z naszymi siatkarkami wygrać. Co prawda i w jednym i drugim wypadku dopiero po tie-breaku, ale trzeba chyba przyznać, że niezależnie jaki trener nasze "złotka" prowadził Bonitta, czy Matlak, Japonki na boisku kiedy trzeba było, potrafiły udowodnić, że są sportowo lepsze. Może o ten przysłowiowy "ciut", ale jednak lepsze |
dnia 13/06/2013
jejku - toc piszecie o roznych sprawach.
Ale zaczne od japonek:
Bazin: to ciut na ostatnich Ms to bylo fatalne prowadzenie zespolu przez Matlaka. japonek po 2 setach i do ok 15 punku w 3 juz w zasdzie nie bylo. Obejrzyj mecz jesli masz dostep do wideo. japonka zaserwowala w Glinke a ta ine przyjela, poszla nastepna zgrywka w Goskie i to samo...zaczal sie maly ruch u naszych przeciwniczek - nasz kolcz NIC. Na 99% wystarczyl czas i zmiana MGM na kilka pilek zeby spokojnie seta i mecz dokaczyc.
Na pzoiom repre ine skaldaja sie wylacznie umiejtnosci poszczegolnych zawodniczek, zgranie, zaufanie itd.
Z bylym kolczem szeregowcem to ani brazylia ani usa tez by niczego ine ugraly.
****
Napisalem, ze geografia jest ta sama bo jest. Ameryka poludniowa i Brazylia, polnocna i USA, srodkowa - Kuba, Azja i Chiny(K), Europa i Rosja, Wlochy.
To jest czolowka swiatowa. Owszem, w roznych latach medale IO czy MS zdobywaly kraje z tej szereszej czolowki ale w gruncie rzeczy ostatnie IO potwierdzily, ze ten uklad jest w miare staly.
Mozna sobie udowadniac co sie chce bo sami pomyslcie: Rosjanki 2 xMS i teraz zloto IO - no kurcze hegemonki w zenskiej siatce..tylko, ze dostaja lomot w ME, w turnieju kwalifikacyjnym kolejny lomot od Polek..no zaraz, na tak waznej imprezie lejemy rosjanki to jestesmy lepsi, czyli nasze to teraz rzadza swiatem..
Mozna sobie dobierac przyklady jeakie sie chce ale czy to cos zmieni?
Poziom reprezentacji to tez federacja krajowe i jak one podchodza do swoich reprezentantow, jesli jak w USA czy Brazyli, sa jasne zasady, trenerzy maja odpowiednie umiejetnosci i czas zeby zrealizowac stawiana im cele to zwykle cos osiagaja.
Jesli jak u nas, zwiazek dziala na zasdzie "Hurrra.." albo " wynocha lobuzie" to nawet pokolenie Glinki, Skowronskiej, Skrupy, Werblinskiej, Jagielo, Rosner...tez guzik osiagnie.
Dziewczyny ktore poinny bic sie w finalach najwiekszych imprez zdobyly 2 x ME i nic wiecej.
***
Bosetti - Wlochy
Gabi - Brazylia
Nie mniejsze talenty : Wojcik, Grejman - Polska
Szlag mnie czsem trafia jak porownuje zachowania trenrow z lig i reprezentacji bra czy ita a tym co u nas.
macie w necie to popatzrcie ile czasu byla tzrymana Gabi na boisku w meczach o mistrzostwo i to nawet jesli jej nie bardzo szlo. Podobnie z Caterina ( a tak mimochodem - przeszla do solejek).
I niech ktos wyjani dla czego Wojcik w ubieglym sezonie nie grala w podstawowej 7 atomu, mineralnych, bks..i w pewnym sensie stracila rok?
Dla czego obie z Grejman nie sa w podstawowej kadrze repry bo co, sa slabsze od Kasprzak?
Kolejny raz o tym pisze i to juz pewnie nudne ale to ma zwiazek z tematem "czolowka swiatowa".
Nigdy ine bedziemy w tej czolowce dopoki pzpsM bedzie kierowany przez osoby nie majace pojecia o tym sporcie a tak jest u nas nie od dzisiaj.
No jeszcze bym popisal ale musze zrobic obiad - ot, proza zycia |
dnia 13/06/2013
ale durnowato mi sie pisalo 0:3(15:21, 19:21, 16:21)..sety trwaja ok 20 min |
dnia 13/06/2013
Ja mam nadzieję że po LE sety do 21 nigdy wejdą w życie. |
dnia 13/06/2013
Oglądam Belgów od połowy trzeciego seta, czemu nie grają Depestele i Deroo? |
dnia 13/06/2013
no i 1:2 przegrywają |
dnia 13/06/2013
Chrzanić takie coś, nie ma Depestele i Verheesa w kadrze na ten turniej, czyżby rzucali wszystkie siły na Euro? |
dnia 13/06/2013
z austria powinni i tak wygrac bez problemu ..teraz idzie na tb |
dnia 13/06/2013
ale ta pilka w stope = czelendz by sie przydal heh |
dnia 13/06/2013
ale podwojna ..i 2 pilki na straty do Blagojevica |
dnia 13/06/2013
To nie jest ta Belgia, jaką chciałbym oglądać, za bardzo podwyższoną piłke grają, mało komvinacji |
dnia 13/06/2013
moze to z kim grali mialo znaczenie? ot taki sobie meczyk |
dnia 13/06/2013
Dla czego obie z Grejman nie sa w podstawowej kadrze repry bo co, sa slabsze od Kasprzak?
Coś w tym jest. Rezende ogrywa fatalnie grającego Lucarellego, bo przez najbliższe kilkanaście lat będzie liderem reprezentacji, pomimo tego, że Brazylia Ligę Światową chce wygrać, a grała z największym konkurentem w grupie, u pań u nas tego 'przekrojowego' myślenia chyba brak. |
dnia 14/06/2013
Dla jednych LS czy WGP to miejsca gdzie sie tworzy druzyne, ogrywa zawodniczki i zawodnikow, gra "przyszloscia" a wynik owszem tez sie liczy ale jest to przy okazji.
Dla innych LS to miejsce do zdobywania punktow rankingowych a wejscie do finalu to powod do dumy a czesem bilet dla trenera do dalszej pracy.
Poprzednia LS - sam wiesz co momentami graly Brazylia czy Rosja a na IO srebro i zloto.
Wiesz Brasil- Rezende pewnie tylko liczy na to, ze z chlopaka bedzie kiedys podstawowy zawodnik ( jak napisales NA LATA ) wiec inwestuje - dla tego jest trenerem reprezentacji.
Nasz trener uwaza, ze licza sie punkty ktore za rok i tak znikna a zawodniczki ktore w lidze graly srednio lub siedzialy na lawie zapewnia mu sukces.
ja nie rozumiem jak mozna budowac zespol bez fundamentu jakm jest stabilne i przewidywalne przyjecie.
Jesli w Polsce kluby nie bija sie o najlepsza przyjmujaca MPJ ( Glaz), jesli jedna z 3 najlepszych w sezonie OL przyjmujacych jest wstawiana na uniwersjade a w skladzie podstawowym reprezentacji sa zwodniczki ktore sie w tej reprze nie sprawdzily i to ine raz, to jak mozna liczyc na cos wiecej niz jakis przypadkowy medal na ME?
Rezende mysli o tym kto ma grac w reprezentacji za kilka lat i ine sadze zeby go obchodzilo kto wtedy bedzie jej trenerem. Mysli o zespole, tylko to sie liczy.
My mamy wszystko postawione glowie i niestety nowy kolcz jak do tej pory tylko to potwierdza.
Kosatka: Na pewno granie z mocniejszym przeciwnikiem daje dużo więcej, niż granie ze słabym przeciwnikiem. To nie ulega żadnej kwestii, ze gra w I lidze jest potrzebna.
No i dla tego ja na PJ, WGP, ME "powoluje" Grejman, Wojcik, Smarzek, Damaske, Baldyge itd...+ do tego Skowronska, Werblinska ( mnie by nie odmowila ), Skorupa ( tez by sie zgodzila), Maj, Dziekiewicz. Po jednej doswiadczonej na kazde pozycji a reszta mlode> MS Kadetek? Tam niech graja te ktore nie beda w 1..ma kto grac.
Prawde mowiac ja mam problem z nadmiarem bo i Wanczyk i Tucholska i jeszcze kilka maja papiery na granie na wysokim poziomie.
sry, cos mnie dzisiaj naszlo, pewine kolejna nieprzespana noc ale jak wiadomo ja sie ine znam to moze nie warto nad tym wszystkim myslec? |
dnia 14/06/2013
a do tematu " czolowki" - Japonia w ub. roku ine organizaowala finalow wgp - druzyna zajela miejsce ZA naszymi. To taki wtret ale mowi troche o miejscu Japonek na mapie kiedy nie sa w finalach z urzedu. |
dnia 14/06/2013
Przede wszystkim to Japonki bardzo luźno potraktowały WGP, grając głównie drugą szóstką. W przeciwieństwie do nas, gdzie chyba do końca walczyliśmy o awans do turnieju finałowego. |
dnia 14/06/2013
i wlasnie to mowi jak jest traktowne wgp.. |
dnia 14/06/2013
Rok olimpijski. |
dnia 14/06/2013
a teraz rok PO IO a pozniej rok MS... |
dnia 14/06/2013
Juniorki tureckie wygraly z wegoerkami po tb.. |
dnia 14/06/2013
U Turczynek nie było w składzie żadnej juniorki ^^
Mecz SRB-BEL na laoli. Można spojrzeć na Raonić i 3 Belgijki z OL. |
dnia 15/06/2013
heh taa najwiecej z 1990 ale i 1992 i z 1993 .. |
dnia 15/06/2013
Moze ktos z Was powiedziec, jakie sa zasady grania w Lidze Europejskiej, tzn. mozliwosci wystepowania w tych rozgrywkac?. Wystarczy w odpowiednim czasie tylko zglosic chec wystepow i zameldowac druzyne?
Ciagle zastanawiam sie, dlaczego nasze zaplecze kadry A (zenskiej) nie dostaje mozliwosci uczenia sie i ogrywania na miedzynarodowej arenie w tym cyklu. To bylaby chyba najlepsza szkola dla tych dziewczyn i prawdziwe zadbanie o nastepczynie obecnych reprezentantek. Czy mecze w LE nie bylyby lepszym rozwiazaniem niz Puchar Jelcyna?
Czy to po prostu znowu kwestia KASY i oszczedzanie na zenskiej kadrze? |
dnia 15/06/2013
Czyli juniorkami to one już od dawna nie są. To tak samo jak nazywać Łukasik czy Grejman (1993 obie), albo jeszcze lepiej Martałek i Tokarską juniorkami. |
dnia 15/06/2013
bobbas: kurcze, kiedy zaczniesz czytac " z sensem" - przeciez chodzilo tylko, ze to mlody sklad a nie, ze reprezentacja juniorek, kadetek czy mlodziczek
Gaga: pewnie, ze by sie przydalo tylko jeszcze komus musialoby sie chciec to zalatwic i wydac troche kasy.
Sadze jednak, ze nikt w pzpsM o tym nie pomyslal. |
dnia 15/06/2013
Wtedy, gdy Ty z sensem będziesz pisać. Określenie juniorki i to nie ujęte w cudzysłów oznacza nic innego jak dziewczyny w wieku poniżej lat 20. Więc na przyszłość nie wprowadzaj ludzi w błąd. W kolejnym poście widać, że wiesz kiedy używać takiego znaku jak ". |
dnia 15/06/2013
Ciekawosttko- pytajnik: po co na boisku libero przyjmujace 6%/0% - 5 bledow ?
W bledach tylko Liliom byla lepsza- az 6..zespol turecki mial w meczu 3 bledy w przyjeciu. |
dnia 15/06/2013
Gaga kwestia transmisji telewizyjnych na pewno, a druga rzecz: pamiętam, że jak Matlak dostał propozycję to twierdził, że wymagano od niego konkretnej liczby kadrowiczek A w zespole, więc uznał, że to nie ma sensu |
dnia 15/06/2013
Zapewne w decyzji o uczestnictwie w LE musiałby brać udział też trener reprezentacji, a u nas miesiącami nie było finalizacji w tej sprawie. W Montreux też nie gramy, a wielokrotnie tam występowaliśmy i ten turniej to był poczatek sezonu na rozruch. Kadra to łańcuch naczyń połączonych - jeden sukces goni kolejne ... |
dnia 15/06/2013
No prosze, Belgijki pokonaly Niemki. Guidetti chyba sie troche przeliczyl przy zmianach chcac sprawdzac zmienniczki. Chce walczyc w LE o miejsce w przyszlorocznym WGP, czyli musi grac w finalach w Bulgarii i tam zaajc co najmniej drugie miejsce.
Czy my mamy w 2014 zapewnione WGP czy musielibysmy grac w kwalifikacjach? |
dnia 17/06/2013
chyba mamy wlasnie do 2014 ale glowy uciac sobie za to ine dam. W kazdym razie w wgp2014 zagraja argentynki ktore pierwszy raz w historii wygraly z kubankami 3:0 (26:24, 25:22, 25:23) |
|
Dodaj komentarz |
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
|
. . |
|
|
Logowanie |
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
- |
|
Shoutbox |
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|