Komentuj! |
|
Ostatnie Artykuły |
|
Newsy- kategorie |
|
Informacje |
|
Użytkowników Online |
|
Gości Online: 14
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 417
Najnowszy Użytkownik: Barry
|
|
"Piłka się ugięła" |
Plus Liga Negatywnym bohaterem meczu na szczycie Asseco Ressovia- Skra była postać z reguły drugoplanowa - drugi sędzia spotkania. W sobotnim rGran Derbir1; swoimi ocenami zapisu wideo podważył zasadność wykładania pokaźnych kwot na system challeng, skoro błędne decyzje zostają podtrzymane to, po jaką cholerę (sorry, ale trudno o kurtuazję) inwestować w technikę, gdy i tak najsłabszym ogniwem pozostaje człowiek z bagażem własnych pomysłów opisujących zapis wideo.
Trzeci set kapitan Resovii Olieg Achrem atakuje w linię, sędziowie przyznają punkt Skrze i trener gości prosi o wideo weryfikację. Drugi sędzia udają się do stolika towarzyszy mu komisarz zawodów. Telewidzowie mają możliwość śledzenia zapisu kamer challeg-u, punkt dla Resovii, sądzę że widzowie jak i komentatorzy meczu przez chwilę nie mieli złudzeń, ale tylko do momentu powrotu drugiego arbitra pod słupek. Sędzia pokazuje aut i podtrzymuje błędną decyzję. Komentatorzy nie ukrywają zdziwienia, przyznam również, że byłem w szoku. Co to miało być? Jeszcze ta komiczna interpretacja rpiłka się ugięłar1;. Tak mają piłki, w kontakcie z parkietem się spłaszczają, przecież zawodnicy nie grają żeliwnymi pociskami.
W niedzielę oglądałem mecz Maceraty z Trentino (lub w sobotnim Calzedonia VR - Sir Safety PG), sytuacja była identyczna, może nawet piłka miała mniejszy kontakt z linią niż w meczu Skry z Resovią jednak po "video check" (taką nazwę dla challegu wymyślili sobie Włosi) sędzia nie miał wątpliwości i podjął dobrą decyzję.
W pełni przyłączam się do apelu Ireneusza Mazura "nie uginajmy się", który jest aluzją do wytłumaczenia nadinterpretacji sędziego w stylu "piłka się ugięła". Linia jest boiskiem, sędzia ocenia kontakt piłki z linią, a nie rozważa właściwości materiału z jakiego jest stworzona oraz stopień spłaszczenia podczas styczności z podłożem. W ogóle w zapisach regulaminowych jest punkt mówiący o dopuszczalnym odkształceniu się obiektu kulistego w kontakcie z parkietem, aby arbiter poddawał to ocenie podczas meczu?
Zobaczymy czy będzie jakakolwiek reakcja związku na nową nomenklaturę w ocenie sędziowskiej. Czy znów jedynym wnioskiem nie będzie zakaz dopuszczania kamer Polsatu do monitorów challagu, w końcu czego oczy nie widza tego sercu nie żal. Warto przypomnieć jak dwa lata temu działacze Skr y po meczu play off między Skrą a Resovią poruszyli niebo i ziemię, aby ukarać drugiego arbitra. Tamta sprawa skończyła się 12 miesięcznym zawieszeniem sędziego.
Piąty set sobotniej rywalizacji Zatorski rzuca się po piłkę, istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, iż libero Skry podłożył całkowicie rękę. Sędzia po obejrzeniu zapisu z kamer podtrzymuje pierwotną decyzję. Ta akcja nie została wyjaśniona przez komentatorów, a z racji tego, iż cała sytuacja miała miejsce blisko trzeciego metra inni zawodnicy Skry mogli zasłonić kamerę i ocena mogła nie być możliwa. Jak było naprawdę, siatkarze Resovii po challengu zachwyceni nie byli. Osobiście uważam, iż Zatorski nie podłożył rękę pod piłkę i miała ona kontakt z boiskiem. Zbyt wiele pozostaje niewiadomych. Challeng powinien być otwarty na kibiców, teraz jest prywatną zabawką sędziów. A kibice zostają z domysłami. Co "ugnie" się teraz.
Może się czepiam, ale dwa lata temu drugi sędzia meczu Skra- Resovia za jedną ocenę wyleciał na rok z grafiku obsady meczów.
| kanap dnia 12/11/2013 ·
211395 Komentarzy · 3694 Czytań
·
|
|
Komentarze |
|
dnia 12/11/2013
Przykre, że ów sędzia który prawde mówiąc odebrał świadomie punkt Resovii (nie mówię, że grał ze Skrą, ale jak wytłumaczyć taki babol?! ) jest naszym reprezentacyjnym arbiterm na arenie międzynarodowej.. WSTYD, bo to podobno my wprowadzamy na salony nowoczesny system, a tu się okazuje, że nawet nasi sędziowie po 2 latach współpracy z nim nie potrafią należycie go wykorzystać.. Tragedia, tragedia, tragedia.
Rozumiem też, że niektórzy mają charakterek ( ) ale przyznać się do błędu nie jest niczym złym. Wystarczy unieść tylko dwa kciuki w górę.. I po problemie. Boją się, że im nota spadnie? Mam nadzieję, że temu Panu spadnie i to znacząco - chociaż czego ja oczekuję? Że negatywnie ocenią go osoby według których piłka też się ugięła?! |
dnia 12/11/2013
przypadku nie ma
jak wyglądały w tym dniu zakłady bukmacherskie? ktoś się bawił w analizę? |
dnia 12/11/2013
Pierwszy przypadek zgoda. Jakaś dziwna interpretacja drugiego sędziego który bierze pod uwagę ugięcie piłki. Cała Polska widziała, że piłka była styczna z linią. Całe szczęście, że tego seta Skra wygrała do 18 więc nie można powiedzieć, że ten błąd w jakiś sposób zaważył na wyniku.
Drugi przypadek z Zatorskim który podkładał rękę pod piłkę to już inna sprawa. Sędzia miał prawo tego nie widzieć z kamery czelenżowej. A jak nie jest pewny to zostaje utrzymana decyzja pierwotna.
Inna sprawa, że powinien zostać zmieniony przepis co do zgłaszania prośby o czelenż dotyczący błędu w trakcie trwania akcji. W tenisie tak jest, że jak jesteś pewny, iż przeciwnik popełnił błąd to masz prawo przerwać akcje. Gdy tego nie zrobisz natychmiast to po zakończeniu akcji już nie masz prawa do zgłoszenia. A u nas w siatkówce tak jest, że zawodnicy grają do końca i mogą tak przebijać jeszcze z 10 razy a potem w zależności od wyniku tej akcji zgłasza się czelenż. A potem II sędzia przeszukuje całą akcje.
Nie ma. Jak jesteś pewny błędu przeciwnika (dotknięcie siatki czy inne błędy w trakcie danej akcji) to przerywasz akcje a nie grasz dalej. |
dnia 12/11/2013
Tak, Skra wygrała tego seta do 18, tyle tylko, że ten błąd zdarzył się gdy obie ekipy szły punkt za punkt.. Nie mówię, że ten błąd przegrał Resovii mecz, bo jak pokazał ciąg dalszy ekipa Andrzeja Kowala się podniosła i doprowadziła do 5 seta.
Chodzi o sprawiedliwość. W co się ten Pan bawił? Takie coś powinno być ukarane, bo że błąd popełnił to jedno, ale jego idiotyczne tłumaczenie.. Zaraz piłkę będziemy rozbierać na atomy i tłumaczyć to oddziaływaniami piłka-podłoga. Idiotyzm. |
dnia 12/11/2013
sytuacja z 5 seta nie jest do końca pewna, polsat pokazał tylko migawkę sytuacji i nie pokazywali już dłużej monitorów systemu wideoweryfikacji, ta nie możliwości dokładnego obejrzenia (to moja hipoteza). A jak było naprawdę? To jest poważna wada tego systemu, widzowie są wyłączeni z części widowiska, w końcu challeng też jest element gry. |
dnia 12/11/2013
Jaka to niespodzianka.. W Rzeszowie na kolejnym spotkaniu II arbitrem będzie nie kto inny jak.. Stary znajomy z Bełchatowa. Ciekawe ile razy w sobote piłka mu się ugnie pod nosem. |
dnia 12/11/2013
@ realista_pzps
nie zgodzę się z tym że set był rozstrzygnięty, była walka punkt za punkt, jak dobrze pamiętam challeng był przy wyniku 14-12 (chociaż mogę się mylić), później jeszcze był wynik po 17. |
dnia 12/11/2013
Tak, Skra wygrała tego seta do 18, tyle tylko, że ten błąd zdarzył się gdy obie ekipy szły punkt za punkt..
To był błąd na 12:10 dla Skry, za chwilę było po 12. |
dnia 12/11/2013
A co z długowłosymi, a nawet dredowcami? (de Kergret) Równie dobrze sędzia może niedługo stwierdzić, że zawodnik miał zbyt długie włosy i piłka musnęła tylko końcówkę jego czupryny. Bo gdyby był ogolony, jak na typowego faceta przystało to piłka przeleciałaby dobre 10 cm od jego potylicy
Tłumaczenie, że piłka się odkształciła, nie jest w niczym lepsze ani logiczniejsze niż to, że włosy się rozwiały.
We Włoszech od pierwszego meczu widzowie widzą na ekranie i tv i telebimie każdy challenge, i jakoś nikogo to nie boli. Co więcej, w zwyczajowej stopce informującej o godzinie meczu, drużynach i sędziach doszły od razu nazwiska osób obsługujących video check, a po meczu obok składów, wyników i pozostałych informacji o meczu są wymienione i opisane wszystkie sytuacje challengowe łącznie z rezultatem tego challengu.
http://www.legavolley.it/NewsLeggi.asp?tipo=3&ID=47305 |
dnia 12/11/2013
I tak http://www.legavolley.it/NewsLeggi.asp?tipo=3&ID=47257 |
dnia 13/11/2013
- u nas dobrze, że przeniesiono wzięcie challengu na trenerów, ten pomysł mi się podoba, za taktykę odpowiada szkoleniowiec, a chelleng to nie tylko sprawdzanie ale również zapasowy czas;
-z Włoch powinien być wzięty pomysł wprowadzenia tylko jednej przerwy technicznej przy zdobyciu przez któryś z zespołów 11 punktów w secie (obecnie jak wiadomo są dwie przy 8 i 16 punkcie, w Italii jest przy 12 punkcie), przy piątym secie 8.
- również akcja powinna być wyświetlana na telebimie i drugi sędzia lub obsługa challeng-u powinna przez mikrofon poinformować publikę co będzie przedmiotem widoweryfikacji, o decyzji końcowej nie trzeba informować przez mikrofon, tego bym nie zmieniał;
- oczywiście do likwidacji jest ta 10 minutowa przerwa po 2 secie, to jest bardzo głupi pomysł wszyscy głowią się jak skrócić zawody a u nas idą w przeciwnym kierunku;
- ostatni postulat, set powinien być rozgrywany do 23 punktów, piąty set do 15, obecnie możliwość challegu wydłuża spotkanie i trzeba to koniecznie zrekompensować (częściowo robi to zabranie jednej przerwy technicznej), skrócenie seta do 20 punktów uważam za zbyt drastyczne, 23 jest ok; |
dnia 13/11/2013
również akcja powinna być wyświetlana na telebimie
Na jakim telebimie ? Większość hal drużyn Plus Ligi nie ma telebimu.
Rzeszów ma ?
Bełchatów ma ?
Widziałem telebimy w Gdańsku, Warszawie, Częstochowie i Bydgoszczy.
Owszem będzie tak jak piszesz na mistrzostwach świata w Polsce. PZPS nad tym pracuje. Pozwolimy światu zobaczyć wielki show jak powiedział ostatnio Ary Graca. |
dnia 13/11/2013
A mi sie wydaje że większość ma, chociaż nawet gdyby nie miały to i tak nie sądzę aby to był jakiś wielki wydatek. W Bełchatowie wydaje mi się, że jest za bandami na ścianie i puszczane są na nim slajdy z reklamami. |
dnia 13/11/2013
Na jakim telebimie ? Większość hal drużyn Plus Ligi nie ma telebimu.
Rzeszów ma ?
Bełchatów ma ?
Widziałem telebimy w Gdańsku, Warszawie, Częstochowie i Bydgoszczy.
W Olsztynie też jest. |
dnia 13/11/2013
@ DJ Ucho
nie, wyjaśnię o czym jest ten tekst
1 o tworzeniu nowych zasad obok regulaminu rozgrywek, taką nową zasadą jest "ugięcie" się piłki, ciekawe jak to się przyjmie, można pójść dalej czy mniejsze "ugięcie" piłki na linii to już boisko czy jeszcze aut ?;
2 challeng i udział kibiców, również w tym przedsięwzięciu tutaj w oparciu o akcję z 5 seta i challeng bo ja np do dzisiaj nie wiem czy na monitorze wideo weryfikacji było widać że Zatorski podłożył rękę, a może sędzia nie widział i zgodnie z regulaminem podtrzymał pierwszą decyzję?
O sprzyjaniu Skrze przez arbitrów ten tekst na pewno nie jest . |
dnia 13/11/2013
Najlepsze jest to, że Pan Lagierski tłumaczy się ze swojej decyzji. Jeden z kibiców Resovii napisał do niego maila z pytaniem gdzie widział aut? Dostał dość komiczną odpowiedź z której osobiście - moi znajomi sędziowie - się śmieją. Podobno według wytycznych FIVB piłkę oceniać mają przed spłaszczeniem - zazdroszczę wzroku i wyczucia tym arbitrom którzy się z systemem video-weryfikacji jeszcze się nie spotkali - ale po tej akcji podobno owe wytyczne się nieco zmieniły i.. teraz będą oceniać piłkę po ugięciu
Ta sytuacja obrazuje niestety poziom profesjonalnej ligi. |
dnia 13/11/2013
no to chyba włoscy sędziowie nie zapoznali się z wytycznymi FIVB, w ten sam weekend oglądałem dwa mecze serie A i gdy piłka tylko zahaczyła linię był punkt dla drużyny zawodnika który atakował
dziwi mnie to w końcu linia jest częścią boiska czy nie? i czy sędzia jest od oceny właściwości spłaszczających się piłek? niech zostawią to producentom piłek. |
dnia 13/11/2013
Kanap, oczywiście, że nie ma takich wytycznych. To są mity, no ale czego oczekujemy? Że ów sędzia przyzna się do błędu? Nie sądze..
Oczywistością jest, że linia jest częścią boiska. Mówią o tym wszelkie przepisy, ale nie te które w teczce ma Pan Lagierski.
Pal licho sam mecz, pal licho ten błąd. Pytam tylko, dlaczego jest taka cisza? Dlaczego NIKT nie wyciąga wniosków z czegoś takiego? Wydaje mi się, że ławka rezerwowych dobrze by temu Panu zrobiła. Może za dużo spotkań w tym sezonie?
Skoro wyciągamy wnioski z błędu popełnionego w Bełchatowie podczas finału, skoro wyciągamy wnioski z błędu popełnionego w Rzeszowie, gdzie mecz skończył się wcześniej to dlaczego nie wyciągamy wniosków w tym przypadku? Tak prawdę mówiąc w tym wypadku był to wielbłąd, nie błąd. Blok to blok, tego system nie weryfikuje. Co do 'krótszego' spotkania to I arbiter też nic zrobić nie mógł bo.. Nie będzie zajmował się liczeniem punktów i gwizdaniem jednocześnie. Sobotni błąd był błędem ewidentnym i tu nie ma mowy o zwalaniu winy na system bądź coś innego. Zawinił sędzia i w tym przypadku jego wybujałe ego. |
dnia 14/11/2013
dla potomności - http://i39.tinypic.com/2s7j1ts.jpg |
dnia 14/11/2013
Skoro wyciągamy wnioski z błędu popełnionego w Bełchatowie podczas finału, skoro wyciągamy wnioski z błędu popełnionego w Rzeszowie, gdzie mecz skończył się wcześniej to dlaczego nie wyciągamy wniosków w tym przypadku?
Obawiam się, że zostanie wyciągnięty tylko jeden wniosek - zakaz kamerowania monitorów czelendżowych Na MHW w Płocku ktoś odgonił kamerzystę Polsatu i zdecydowanym gestem pokazał, że kamerować nie wolno. To samo będzie z PlusLigą |
dnia 14/11/2013
cyt: "dla potomności - http://i39.tinypic.com/2s7j1ts.jpg".
Jak byk boisko. Sędzia pewnie miał pomroczność jasną. |
dnia 15/11/2013
no tez wymyslaja! powszechnie wiadomo, ze pilka jest okragla a siatka jest jedna ( rugbistom sie troche splaszczyla ale oni duzo w zwarciu to zniekszatalcili). To cos na zdjeciu to nie wiadomo co to wogle jeZd i prosze usilnie zeby nie siac zametu oraz nie wprowadzac w blad tudziez nie prowokowac. sedzie bez cienia watpliwosci mial racje a kto twierdzi inaczej dziala na szkode przyrody oraz opiekujacych sie nia lesnikow, przyrodnikow oraz 2 biologow. |
dnia 15/11/2013
No i 'coś' już mamy. Pan Lagierski miał być II arbirtem podczas spotkania Resovi z Politechniką, ale.. Nie będzie. Obsada została zmieniona. Kwadrat owemu Panu z pewnością się przyda. |
|
Dodaj komentarz |
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
|
. . |
|
|
Logowanie |
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
- |
|
Shoutbox |
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|