Komentuj! |
|
Ostatnie Artykuły |
|
Newsy- kategorie |
|
Informacje |
|
Użytkowników Online |
|
Gości Online: 14
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 417
Najnowszy Użytkownik: Barry
|
|
W Kędzierzynie gwiazdy nie chcą słuchać trenera |
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle W Kędzierzynie gwiazdy nie chcą słuchać trenera. Czy jest konflikt między Pawłem Zagumnym i Sebastianem Świderskim?
Paweł Zagumny przyjaźni się z Sebastianem Świderskim od ponad dwudziestu lat. Czy teraz popadli w konflikt? Wyniki ich zespołu mogą wskazywać na to, że źle się dzieje w kędzierzyńskiej siatkówce. ZAKSA przegrała trzy z czterech ostatnich meczów w PlusLidze i spadła na czwarte miejsce w tabeli. W trakcie sobotniego meczu w Kielcach trener Świderski zdjął z boiska rozgrywającego Zagumnego a ZAKSA przegrała 0:3.
– Kiedy dwie osoby łączą relacje trener-zawodnik, trudno mówić o przyjaźni. Moi zawodnicy za szybko uwierzyli, że są gwiazdami. A bycie gwiazdą zobowiązuje nie tylko do udzielania wywiadów i rozdawania autografów. Nie będę podawać żadnych nazwisk, bo przegrywa i wygrywa cały zespół. Chciałbym jednak, żeby niektórzy z moich siatkarzy zrozumieli, co jest najważniejsze. Rozmawiamy z zawodnikami, tłumaczymy im to, jak wiele od nich zależy – mówi Przeglądowi Sportowemu Świderski.
PS/ Ryszard Opiatowski/ Link | ksdani dnia 04/02/2014 ·
211395 Komentarzy · 4056 Czytań
·
|
|
Komentarze |
|
dnia 04/02/2014
ja tam sie nie znam, ale skad pomysl, ze gra Gumy ma zwiazek ze Swidrem i jakims konfliktem? Czy jest ktos kto nie zauwazyl, ze Pawel przynajmniej dwa sezony ma "slabsze" ( deliktnosc to moja cecha glowna)?
Jesli sam kolcz mowi o gwiazdorzeniu to za ciekawie tam nie jest, ale zawsze jest czas aby skoczyc po rozum do glowy, a trener jest m.in od tego, aby pokazac jak i gdzie skakac. |
dnia 04/02/2014
Tak jak ubóstwiam Świderskiego jako zawodnika tak do niego jako trenera mam mieszane uczucia.. atmosfera faktycznie musi być nieciekawa skoro Świder pozwolił sobie na takie słowa. Ufam jego mądrości, mam nadzieję, że wie co robi. |
dnia 04/02/2014
Jesli sam kolcz mowi o gwiazdorzeniu to za ciekawie tam nie jest, ale zawsze jest czas aby skoczyc po rozum do glowy, a trener jest m.in od tego, aby pokazac jak i gdzie skakac.
Nie zawsze jest czas, moim zdaniem. Czas był na początku sezonu, czy nawet w okresie przygotowawczym. Jeżeli Świder zaczynając pracę pierwszego nie ustawił sobie zawodników, nie ustalił jasnej hierarchii to w połowie sezonu nic już nie zmieni. Może co najwyżej liczyć na rozsądek i dojrzałość swoich zawodników, ale wygląda na to, że z tym nie najlepiej.
Wg mnie brak zdecydowania i błędy w stosunkach z zawodnikami w tym momencie są już nie do odwrócenia, nie da się znienacka ustawić zespołu, jeśli nie zrobiło się tego na początku. Takie publiczne wypowiedzi Świdra są tylko wyrazem bezradności i frustracji. Takie rzeczy załatwia się w szatni a nie w mediach. No ale nie pierwszy raz Świder-trener publicznie obmawia zawodników... |
dnia 04/02/2014
masz racje ale ja licze na cos innego: na rozsadek "finansowy" zawodnikow. Slaby wynik zespolu to spadek wartosci siatkarzy na rynku. Swiderski powinien im to uzmyslowic, jesli tego nie rozumieja.. . |
dnia 04/02/2014
W 95% zgadzam się z Edytą. Nie zgodzę się z tym że obmawia zawodników. Jaki Guma jest każdy widzi. Z drugiej strony to jeszcze śmieszniej by wyglądało gdyby mówił, że wszystko jest ok. |
dnia 04/02/2014
było brać Nawrockiego |
dnia 04/02/2014
Nie musi mówić, że jest ok. W pomeczowych wypowiedziach może skupić się po prostu na ocenie meczu, a nie wylewać żale, że zawodnicy go olewają (nawiązuję do konf. po meczu w Kielcach). Jako zawodnik respektował niepisaną zasadę, że problemy wewnątrz zespołu nie wychodzą poza szatnię, choćby się waliło i paliło. Jako trener od początku zaczął ją łamać. Byłam w szoku, jakie bzdury opowiadał w radiu i gazetach o Antku, teraz żali się na resztę zespołu. Może to wcale nie problem w zawodnikach tylko w jego braku umiejętnego podejścia do nich? Ta sama grupa ludzi potrafiła funkcjonować przy DC, teraz nagle wszyscy są be. |
dnia 04/02/2014
Ta sama grupa ludzi potrafiła funkcjonować przy DC
proszę Cie, Castusia to uratował niespodziewany pokaz umiejętności Fontelesa przez cały sezon tak jak kiedyś Kurka w Izmirze, można zaryzykować, że trafiła ślepa kura ziarno, bo żaden poważny klub się po Brazylijczyka nie zgłosił, ale dalej publicznie wmawiaj, że ten neptyk jest świetnym trenerem |
dnia 04/02/2014
Dyletant, kolejne twoje genialne teorie, szkoda czasu na bzdurną dyskusję. Zaksa w ubiegłym roku jako całość rozgrywała znakomity sezon, zawodnicy jeden przez drugiego twierdzili, że DC jest najlepszym trenerem, z jakim pracowali, a na twoje dziecinne uprzedzenia tylko macham ręką. |
dnia 04/02/2014
Panie Dyletancie zaraz się okaże że Lipe sam mecze wygrywał... nie przesadzamy przypadkiem ??
Edyta ...zgadzam się z Tobą (niestety, bo lubię i cenię Sebastiana) w 100 procentach ... |
dnia 04/02/2014
i w epickim stylu przewalili f4, do którego się dostali po łatwiejszej od innych drabince o popisowym piątym meczu z Resovią nie wspominając |
dnia 04/02/2014
zaraz się okaże że Lipe sam mecze wygrywał
niektóre |
dnia 04/02/2014
W jakim znowu epickim stylu? Zaksa to nie Zenit. Była najsłabszym kadrowo zespołem w FF to i przegrała. Rzecz w tym, że jej wyniki w ubiegłym roku były można powiedzieć, ponad stan, a wyciągnięcie 100 czy nawet 110% z zespołu to zasługa wielu okoliczności (w tym trenera), a nie jednego zawodnika. Kto tak twierdzi, nie ma pojęcia jak funkcjonuje zespół. Dzięki jednemu zawodnikowi można wygrać mecz, a nie funkcjonować cały sezon. Zresztą po co ja się wciągam w dyskusję i udowadniam, że Zaksa nie była wielbłądem. Bardzo lubię Lipe, ale jego ocena przez wielu jest zawyżona, a takie opinie jak twoja to już w ogóle skrajność i nie ma co nawet dyskutować. |
dnia 04/02/2014
w epickim stylu przewalili f4, do którego się dostali po łatwiejszej od innych drabince o popisowym piątym meczu z Resovią nie wspominając
W każdej wypowiedzi można się doszukać ziarenka prawdy. o.k. No, ale ziarenko to jeszcze nie cała prawda. |
dnia 04/02/2014
właśnie o to chodzi, że z tamtym potencjałem personalnym zaksa niczego ponad stan nie osiągnęła, z takim trenerem nawet |
dnia 04/02/2014
Moi zawodnicy za szybko uwierzyli, że są gwiazdami.
A niektórzy siatkarze za szybko uwierzyli, że są trenerami. |
dnia 04/02/2014
@jureczek
ziarnko do ziarnka... |
dnia 05/02/2014
powaznie..hmm.. trener nie musi ustawiac hierahi w zespole bo to powinno sie dziac "automatycznie". Sami zawodnicy wiedza i co kto umie i co daje druzynie na boisku.
Trener musi tylko jedno ( jesli chodzi o konatkty z druzyna) wymagac przestrzegania jego zalecen i wykonywania polecen. To wszystko.
Jezeli ine bedzie tego scisle egzekwowal to predzej czy pozniej zespol sie rozsypie.
Kazdy kto gral to wie - jak kolcz za luzny to niezaleznie od wlasnych checi odrobine odpuszczasz..to sie samo dzieje, taa. W dodatku naprawde sie starasz ale to ine jest do konca wszystko na co cie stac. Heh ciezko to wyjasnic. |
dnia 05/02/2014
To można wyjaśnić w prosty sposób. Dlaczego u niektórych nauczycieli na lekcjach jest rygor i dyscyplina, i każdy przynosi zadaną pracę domową? A u innych luz, olewanie i wkładanie kosza na łeb? Jak przychodzi nowa nauczycielka do szkoły to jeśli na początku nie ustawi sobie klasy, choćby pękła, w połowie roku nawet jej krzyki, mowy tronowe i klątwy nie zmienią atmosfery w klasie. Wydawać by się mogło, że dorośli ludzie, biorący kupę kasy za granie, powinni poważniej i profesjonalnie podchodzić do obowiązków, ale widocznie mechanizm działa jak w klasie. Tu Świdra rozumiem, bo może być rozgoryczony, że brakuje im profesjonalizmu, ale w sobie też powinien poszukać przyczyn. |
dnia 05/02/2014
tylko, że Ty nie siedziałaś ze swoim nauczycielem w jednej lawce , tu bym się skłaniał do rozważań daniego |
dnia 05/02/2014
to pierwszy sezon Świdra w roli pierwszego trenera. myślę, że z racji na swój krótki staż i to, że nie dawno sam stał na boisku chciał utrzymać w zespole "koleżeńskie" stosunki. dowodem jest na to choćby słynne "Seba, nie p....l". nie słyszałam, żeby Guma mówił po imieniu do Anastasiego czy Castellaniego. liczył na to, że mimo tej zażyłości zawodnicy (a chyba chodzi tu o jednego) będą potrafili odnaleźć się w relacji trener-zawodnik. jak widać, nie potrafią. myślę, że Seba sam sobie związał tym ręce. teraz jedyną opcją na ustawienie Gumy byłoby odsunięcie go od składu, ale czy to by coś dało? chyba już na to za późno, mleko się wylało. no ewentualnie pielgrzymka na kolanach na Jasną Górę i ofiara w intencji opamiętania się Zagumnego. |
dnia 05/02/2014
Widzę, że jak bumerang wraca kwestia wyższości motywacji zewnętrznej nad wewnętrzną. W szkole - owszem, da się bez tej drugiej zdać do następnej klasy, jak nauczyciel przyciśnie. Ale w zawodowym sporcie? Bez żartów. Jeżeli trener musi cię zmuszać, żebyś się postarał, to znaczy, że łba do sportu nie masz. |
dnia 05/02/2014
Nie róbmy też z jednego Zagumnego kozła ofiarnego. Świder został wrzucony na głęboką wodę i tonie. Muszę tutaj zgodzić się z Edytą - sprawy zespołu powinny być rozwiązywane we własnym gronie, po co te żale i słowa na konferencji? To dopiero jest nieprofesjonalne. Jak w tym zespole am być atmosfera skoro trener publicznie żali się na zawodników? |
dnia 05/02/2014
Nie obchodzą mnie relacje koleżeńskie Sebastiana z Gumą czy Gackiem, bo jakoś taki humorzasty zawodnik jak Kooy ma świetny kontakt z trenerem. Krytyka swojego zespołu jest normalną rzeczą we współczesnym sporcie, nie tylko w siatkóce
Mam ogromne pretensje do koncepcji zespołu. Lewis, Gacek i Sneider, pytanie, po co? Jeśli już jest taki skład to trzeba reagować inną koncepcją, nie będę powtarzać o Lewisu na libero. Dobiła mnie jedna wypowiedź Świdra, obrona Gacka, że ma lepszy procent niż w zeszłym sezonie |
dnia 05/02/2014
Boję się, że może być taka sama sytuacja w kadrze przy boku Antigi. |
dnia 05/02/2014
Niestety całkowicie zgadzam się z Edytą. Niestety bo byłam w gronie wielkich fanów Świdra - zawodnika. |
|
Dodaj komentarz |
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
|
. . |
|
|
Logowanie |
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
- |
|
Shoutbox |
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|