Komentuj! |
|
Ostatnie Artykuły |
|
Newsy- kategorie |
|
Informacje |
|
Użytkowników Online |
|
Gości Online: 8
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 417
Najnowszy Użytkownik: Barry
|
|
Ciekawa ankieta Trelfa... |
Trefl Gdańsk Przewaga kobiet na trybunach, a widowisko ważniejsze niż wygrana - wyniki z badania kibiców
Ma od 18 do 34 lat, wyższe wykształcenie, mieszka w Gdańsku, chodzi na większość meczów Trefla Gdańsk i ceni sobie przede wszystkim dobre widowisko sportowe - to - jak wynika z badań Sports Analytics - statystyczny kibic "gdańskich lwów". Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań, w których Trefl Gdańsk sprawdzał profil kibica, co ma z kolei pomóc w optymalizacji działań klubu.
Badanie kibiców Trefla Gdańsk zostało przeprowadzone na początku sezonu 2017/2018 PlusLigi. Udział w nim wzięło 1 432 respondentów, a w ostatecznej analizie wzięto pod uwagę odpowiedzi 1 065 kibiców i sympatyków (usunięto wartości przypadkowe i nierealne). Dane natomiast zbierała i analizowała niezależna firma zajmująca się badaniem rynku w branży sportowej - Sport Analytics.
Kibic - kobieta
Jak wynika z badań, w grupie kibiców Trefla Gdańsk dominują kobiety - stanowiąc ponad 55 procent ogółu. W obydwu przypadkach natomiast (podział wg płci) najliczniej reprezentowane są grupy wiekowe 18-34 lata (68,3%). Ponad połowa fanów to osoby z wyższym wykształceniem, a co druga osoba deklaruje także, że pracuje i mieszka w Gdańsku.
Widowisko
Osoby, które wypełniły ankietę, należą do zaangażowanych fanów "gdańskich lwów"- 15% respondentów odpowiedziało, że chodzi na wszystkie domowe mecze Trefla, a prawie 38% na większość spotkań. Lwia część, ponieważ blisko 70% badanych, było natomiast zgodnych, że w trakcie spotkania czynnie dopinguje zespół, a najważniejsze jest dobre widowisko sportowe. Zwycięstwo drużyny jako najbardziej istotny czynnik meczu podczas meczu wskazało o 50 p.p. mniej badanych - 22% respondentów.
Ulubiony kapitan
Kibice zostali też zapytani o ulubionego siatkarza w Treflu Gdańsk - 27,22% badanych wskazało na Mateusza Mikę, 11,08% Piotra Nowakowskiego, 7,3% Wojciecha Grzyba. Tuż za podium znaleźli się natomiast Damian Schulz i Artur Szalpuk. Wspomniany "Mikuś" należy też do topowej trójki ulubionych zawodników ogółem - częściej fani wskazywali tylko Mariusza Wlazłego i Michała Kubiaka. Co ciekawe, PGE Skra Bełchatów, w której występuje Wlazły zdominowała także zestawienie ulubionych klubów kibiców "gdańskich lwów" poza samym Treflem. Bełchatowian wskazało 21,8% respondentów, na drugim miejscu znalazła się Asseco Resovia (6,18%), a trzecim aktualny mistrz Polski ZAKSA Kędzierzyn-Koźle (2,18%).
Gdzie poza ERGO ARENĄ?
Z badań dowiadujemy się również, jakie są ulubione centra handlowe i kina kibiców Trefla. Jak wynika z ankiety, fani najczęściej (24% odpowiedzi) wybierają Galerię Bałtycką - to tam zorganizowana została m.in. przedsezonowa prezentacja drużyny - oraz kina sieci Helios (29,7%), których na mapie Trójmiasta znajdziemy trzy - dwa w Gdańsku i jedno w Gdyni.
Zarówno powyższe, jak i wcześniejsze wskazania, oraz odpowiedzi na pytania o zainteresowanie gadżetami, czy aspekty, które według fanów mogą zachęcić nowych kibiców do przyjścia na mecz Trefla Gdańsk, są bardzo ważne dla ustalania działań marketingowych klubu.
- Na początku chciałabym serdecznie podziękować wszystkim kibicom, którzy wypełnili ankietę. Ogromne podziękowania kierujemy także do tych osób, które w sekcji "wolny ring - miejsce na opinie kibiców" - dopisały kilka słów od siebie. Znalazły się tam głosy z aprobatą dla naszych działań, zarówno sportowych, jak i marketingowych, ale także wskazania, co moglibyśmy poprawić. Jest to dla nas niezwykle cenne, ponieważ cały czas chcemy podnosić poziom organizacyjny klubu. Oczywiście nie wszystkie prośby jesteśmy w stanie spełnić - np. tę o transmisję meczów na Facebooku - nie pozwalają nam na to prawa, jakie posiada telewizja Polsat, ale już np. o większą dostępność zawodników po meczach, czy jeszcze więcej atrakcji dla dzieci - jak najbardziej. Zbadanie samego profilu kibica, poznanie jego zainteresowań, dowiedzenie się, gdzie spędza wolny czas, jest natomiast dla nas wskazówką przy planowaniu działań marketingowych i promocyjnych, by jak najefektywniej je realizować oraz optymalizować, także pod względem finansowym - mówi Małgorzata Ciszewska, prezes Game Time - spółki, która odpowiada za marketing, komunikację oraz partnerstwa biznesowe Trefla Gdańsk i Trefla Sopot.
Biuro Prasowe Trefla Gdańsk | ksdani dnia 12/01/2018 ·
211395 Komentarzy · 1433 Czytań
·
|
|
Komentarze |
|
dnia 12/01/2018
"... a najważniejsze jest dobre widowisko sportowe. " ...
to teraz już nie czuję się "dziwny" |
|
Dodaj komentarz |
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
Oceny |
|
. . |
|
|
Logowanie |
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
- |
|
Shoutbox |
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|